Pazar 06.01.2013

Aktarmalı ile 11 milyon

Antalya'ya gelen turist sayısı transfer ziyaretçiler ve deniz yoluyla gelen turistlerle birlikte 11 milyon 216 bine ulaştı

Antalya, turist sayısında 2012'yi geçen yıla oranla yüzde 2 düşüşle kapattı. Havayoluyla gelen turist sayısı 10 milyon 491 bin seviyesinde kaldı. Düşüşün sayısal boyutu ise 209 bin oldu. Kültür ve Turizm İl Müdürü İbrahim Acar, Antalya'ya 2012 yılında aktarmalı uçuşlarla 409 bin transfer ziyaretçi girişi olduğunu açıkladı.
TOPLAMDA YÜZDE 1

Ayrıca 37 bin yolcunun kullandığı Gazipaşa Havalimanı ve 195 bin turistin giriş yaptığı 5 limanın verileriyle birlikte ise 11 milyonun üzerine çıkıldığını belirten İbrahim Acar, toplamda Antalya'ya gelen turist sayısının 11 milyon 216 bine ulaştığını söyledi. Geçen yıl toplamda gelen turist sayısı 11 milyon 291 bin seviyesindeydi. Toplamda düşüş yüzde 1 oldu.
ALMAN VE RUS TURİST

Antalya'ya gelen her 100 turistten 53'ünü, Alman ve Rus turistler oluşturdu. Toplamda düşüşe karşın, Almanya ve Rusya pazarı ise 2012'yi artışla kapattı. Alman turist sayısı, 2011'e oranla yüzde 3, Rus turist sayısı ise yüzde 2 artış gösterdi.
FRANSA'DA BÜYÜK DÜŞÜŞ
Almanya dışındaki Avrupa ülkelerinden gelen turist sayısında ise düşüş yaşandı. En büyük 15 pazar arasında en büyük düşüş ise son 3 yılın yükselen pazarı Fransa'da yaşandı. Fransız turist sayısı geçen yıla oranla yüzde 26 düştü. Fransa'yı yüzde 18 düşüşle Polonya ve yüzde 13 düşüşle Avusturya takip etti. İngiltere pazarı da 2012'de yüzde 11 düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.