Pazartesi 28.01.2013

Kültür turizmine ilgi artıyor

Kültür ve Turizm Bakanı Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, Türkiye'ye deniz, kum ve güneş turizmi için gelen Hollandalıların, son yıllarda kültür ve arkeoloji turizmine de yoğun ilgi gösterdiklerini söyledi.
YOĞUN İLGİ

Antalya'ya gelen Avrupalı turist potansiyelinin yüzde 10'unu Hollandalıların oluşturduğunu belirten Arıcı, son 5 yıl içinde Anadolu kültür turlarına yoğun ilgi gösterildiğini ve değişik medeniyetlere ait kültürel varlıkları tanımaya yönelik ilginin her yıl artış gösterdiğini kaydetti. Arıcı, bu yıl 8-13 Ocak tarihleri arasında yapılan 42. Uluslararası Hollanda Utrecht Turizm Fuarı'nda tanıtım yaptıklarını söyledi. Arıcı, yıllık 150 bin Hollandalının, başta Antalya olmak üzere Anadolu'da 20'ye yakın ilde arkeolojik, tarihi ve kültürel varlıkları tanımaya yönelik 2 ve 3 haftalık turlara katıldığını kaydetti.

LOKOMOTİF ŞEHİR ANTALYA

Kültür turizminde Türkiye'nin her geçen gün yükselen seyir takip ettiğini vurgulayan Arıcı "Kültür turizminin başında da İngiliz, Fransız, İskandinavlar gibi Hollandalılar geliyor. Antalya, bu konuda lokomotif turizm şehri. Antalya ve ülkemiz, adeta açık hava müzesi konumunda. Kültür turizmi, turizmin temelini oluşturur. Sürdürülebilir turizmin temeli de kültürden geçiyor. En büyük zenginliğimiz kültür ve bilgimiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.