Pazar 10.02.2013

Turizmciler sezon öncesi dert küpü

Turizmciler 2013'ü değerlendirdi. Lara ve Kemer, sezon öncesi kıyı kenar sorunları nedeniyle tedirgin. Kent merkezinde Arap turist özlemi var. Ortak sorun ise yatak kapasitesindeki artış

Antalya'daki turizmciler 2013 sezonunu değerlendirdi. Turizmciler, bölge bölge 2013 hedefleri ve sorunları masaya yatırdı. Ortak sorun, hızla artan yatak kapasitesi olarak ön plana çıktı. Kemer ve Lara bölgesinde kıyı kenar sorunu, 2013 sezon öncesi turizmcileri rahatsız ediyor. Kent merkezinde geçen yıl yaşanan Arap akını kesilince, otel dolulukları yüzde 30 seviyesine düştü. Manavgat ve Side'de ise İngiliz ve İskandinav pazarında yaşanan düşüş düşündürüyor. Rusya pazarıyla çalışan bölgelerin korkusu ise Mısır'ın yaz sezon öncesi Antalya'dan rol çalması ve buna bağlı olarak Rus pazarında kayıpların yaşanması ihtimali.

RUS KASABASI GİBİ

Calista Luxury Resort Hotel Genel Müdürü Ali Kızıldağ, Mısır'ın turizm merkezi Sharm el Seikh'te otel doluluklarının yüzde 90'ın üzerinde olduğunu söyledi. Özellikle Rusya pazarında Mısır ile yoğun rekabet yaşanacağını belirten Kızıldağ, "Mısır'da olaylar var ancak bu yaşanan politik sıkıntılara rağmen otel doluluklarında artış sağlıyorlar. Şarm el Şeyh'te turistlerin yüzde 90'ınını Ruslar oluşturuyor. Side için küçük Almanya denir ya, orası da Rus köyü gibi olmuş. Bütün kafeler, barlar, otel çalışanları, taksi şoförleri dahil herkes Rusça konuşuyor. Rusya pazarında Mısır'la sıkı bir rekabet olacak. Bun hazırlıklı olmalıyız" diye konuştu.

TURİST 700 BİN ARTMALI

Xanadu Otellerinin Genel Müdürü Yusuf Hacısüleyman ise en büyük sorunun yatak kapasitesindeki artış olduğunu söyledi. Hacısüleyman, Belek bölgesinde Titanic ve Kaya gruplarının yeni otellerini 2013'te açacaklarını hatırlattı. Yeni oteller ve kapasite artırımlarıyla oluşacak 20 bin ek yatağı doldurmak için turist sayısının 600-700 bin artması gerektiğini kaydeden Hacısüleyman, "Bu artışı yakalamak zor. Bu nedenle genel olarak yatak artışının tesis başına misafir eksiltecek" dedi.

TEDİRGİN BEKLEYİŞ

Kemer ve Kundu bölgelerinin ortak sorunu ise kıyı kenar çizgisi. Titanic Resort Hotel Genel Müdürü Hediye Çete, "Lara bölgesi olarak en büyük sıkıntımız, kıyı kenar çizgisi ile alakalı. 2012'de sıkıntılı günler yaşadık. Karar çıkmasını bekliyoruz. 2013 sezonu öncesi bu konuda yeni gelişmeler bekliyoruz" diye konuştu. Belek'te açılacak yeni oteller ilgili de bilgi veren Çete, "Belek'te ikinci tesisimizi Nisan ayında açacağız. 850 odalık bir tesis olacak" dedi.
ŞEZLONG SORUNU
Majesty Kemer Beach Genel Müdürü Ülkay Atmaca ise 2005'ten beri devam eden kıyı kenar sorununun 2012'de zirve yaptığını söyledi. Atmaca, "En büyük problem sahildeki şezlongların kaldırılması. Müşterilerinize havlu verin, havluda yatsınlar gibi bir uygulama var. Bütün şezlonglar kaldırıldı. Sabit gölgelikler iptal edildi. Çok ciddi bir kıyı kenar çizgisi sorunu ile karşı karşıyayız" diye konuştu.
KENT MERKEZİNDE DURUM HİÇ İYİ DEĞİL
Best Western Khan Hotel Genel Müdürü Muazzez Tonguç, kent merkezinde zor bir kış geçirdiklerini söyledi. Geçen yıl Ortadoğu pazarında büyük artış yaşandığını hatırlatan Tonguç, "Yoğun bir boşluk var. Ortadoğu satışları azaldı. Geçen yıl Libyalı akını olmuştu. Müşteri portföyünü beğenmesek de doluluklar yüzde 80 seviyesindeydi. Şu an yüzde 30-40 seviyesinde. Şehir otellerinin karnını doyuran yiyecek içecek organizasyonları. Yiyecek içecek departmanımızın banket organizasyonlarıyla cirolarımızı arttırmaya çalışıyoruz" diye konuştu. Tonguç, Ortadoğu pazarında artış için Mayıs ayında Dubai'deki fuarı bekliyoruz" dedi.
2013 YİNE RUS VE ALMAN YILI OLACAK
Amara Dolce Vita Luxury Genel Müdürü Serdar Yalçın ise Kemer Bölgesinde Rus turist ağırlığının bulunduğunu, bölgede pazar değişikliğinin beklenmediğini belirterek, fiyatların ön planda olduğu bir rekabet olacağını söyledi. Side bölgesinde bulunan Otium Otelin Müdürü Yaşar Göçer ise Manavgat ve Side bölgesinde İngiliz ve İskandinav pazarında 2013'te düşüş yaşanacağını söyledi. Alman pazarında ise ciddi bir artış beklediklerini ifade eden Göçer, "İngiliz ve İskandinav pazarındaki düşüşü Almanya ile kapatırız. Geçen yılla benzer bir sayıya ulaşırız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.