Cuma 15.02.2013

İştahsızlık çocukta algılama sorunu yaratabilir

Çocukların büyümesi ve gelişmesi dönemsel farklılıklar gösterir. Büyümenin en hızlı olduğu dönem yaşamın ilk bir yılıdır. Bu dönemde kalori ihtiyacı fazla olan çocukların 1 yaşından sonra büyüme hızları ile birlikte kalori ihtiyaçları da azalır. Buna bağlı olarak, 1 yaşından sonra belirgin bir iştahsızlık görülebilir. Erişkin dönemin temellerinin atıldığı 1-2 yaşları arasındaki çocuklarda iştahsızlığın nedeni araştırmalı ve tedavi edilmelidir. Medstar Topçular Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıklar Bölümü'nden Uzman Dr. Ünsal Oktay, çocuklarda görülen iştahsızlık hakkında bilgi verdi. İştahsızlık nedeniyle iyi beslenemeyen çocuklarda ilk olarak kilo alımında yetersizlik ortaya çıkacağını açıklayan Oktay, "Bu durumun uzun sürmesi boy uzamasını da etkilenebilir. Vitamin ve mineral eksiklikleri görülebilir. Bu durumun hastalıklara karşı dirençli olmayla yakın ilişkisi vardır. İyi beslenmeyen çocuklarda algılama sorunları daha sık görülür" diye konuştu.

GIDALARIN İÇERİĞİ ÖNEMLİ
Çocukların gelişiminde, beslenmenin yanı sıra; cinsiyet, metabolizma hızı, aktivite durumu, genetik, psikolojik ve çevresel faktörlerin etkisi olduğunu belirten Oktay, "Her çocukta farklılık göstermekle birlikte, alınan gıdaların miktar kadar içeriği de önemlidir. Karbonhidrat bakımından zengin gıdalar, düzensiz atıştırmalar, fast food türü beslenme yemek miktarını olumsuz etkiler" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.