Pazar 17.02.2013

Turizmi yeniden icat edeceğiz

Antalya'ya ilk ziyaretini yapan Kültür ve Turizm Bakanı Çelik, "Değişen dünyada turizmi geliştirmeyeceğiz, kazanımlarımızı birlikte koruyarak turizmi yeniden icat edeceğiz" diye konuştu

Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Antalya'ya ilk resmi ziyaretini gerçekleştirdi. Akdeniz Turistik Otelciler Birliği'nin (AKTOB) Barut Hotels Lara'da gerçekleşen toplantıya Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı (TÜROFED) Osman Ayık, AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır'ın da aralarında bulunduğu konaklama ve seyahat sektörü temsilcileri katıldı. Antalya Valisi Dr. Ahmet Altıparmak, Ak Parti Genel Başkan Yardımcıları Menderes Türel ve Mevlüt Çavuşoğlu ile Antalya Milletvekilleri Sadık Badak, Gökçen Özdoğan Enç de toplantıda yer aldı.
'ANTALYA'DA GEÇİYOR'
Antalya'da turizmcilerle buluşan Ömer Çelik, Antalya'yı turizm sektörünün öncüsü, itici gücü ve merkezi olarak değerlendirdi. Bakan Çelik, bunu bir örnekle anlattı: "Bir filmde bir kişi hızlı okuma kursuna gidiyor ve kurs sonrası 4 ciltlik bir kitabı 20 dakikada okuduğunu söylüyor. Başka birisi de ona 'Aklında ne kaldı?' diye soruyor. Verdiği cevap ise 'Olay Moskova'da geçiyor' oluyor. Bana da 'Turizm nedir?' diye sorsalar ben de 'Olay Antalya'da geçiyor' derim." Çelik, Kültür ve Turizm Bakanı olarak Ankara ile birlikte paralel makamının Antalya olacağını bildirdi.
ÖNCELİK BELİRLENECEK
Çelik,turizm denilince o ülkenin demokrasisi, dış politikası, ekonomisi, kentleşmesi, eğitimi, sağlığı gibi bütün standartların akla geldiğini söyledi. Turizmin dünyadaki gelişmelerle doğrudan ilgili bir kavram olduğunun altını çizen Çelik, "Etrafımızda 300 yıllık dengeler değişiyor ama Türkiye yaşanan gelişmeleriyle dünyanın gözdesi haline geliyor. O zaman biz turizme baktığımızda turizmdeki stratejimizi yenilemek, güncellemek, geliştirmek gibi kavramlarla yetinemeyiz. Artık değişen dünyada biz turizmi geliştirmeyeceğiz, bütün kazanımlarımızı sizle birlikte koruyarak turizmi yeniden icat edeceğiz" dedi. Turizm sektöründe çeşitli sorunların olduğundan haberdar olduklarını dile getiren Bakan Çelik, "Sorunları alt alta yazıp, çözmek gerçek sorunu çözmez. Zaten bunları normal mekanizmalar yapıyor. Biz önümüze hep beraber büyük bir vizyon koyacağız, bunları takip ederek, önceliklerimizi belirleyeceğiz ve bu doğrultuda karşımıza çıkan sorunları çözeceğiz" diye konuştu. Kültür ve turizm alanında tek tek sorunların olduğunu, ancak asıl temel unsurun bu olmayacağını belirten Çelik, "Asıl yapmamız gereken Türkiye'nin dünyadaki kültür ve turizm imajını büyütmek ve güçlendirmektir. Enerjimin büyük bir kısmını bunun için harcayacağım. Eğer siz kararlıysanız, varsanız bizim 50 milyar dolarlık turizm gelirine ulaşmak için 2023'e beklememize gerek de yok, tahammülümüz de. Biz bunu çok önce yakalarız, siz varsanız bu hedefi daha önce gerçekleştirmeye ben varım. Bizim sorunlarımızın altını çizerek, sektörü bir ağlama duvarına dönüştürerek, sorunlarımızın içinde yuvarlanarak kaybedecek vaktimiz yok. Bütün bu sorunları çözme noktasında irademiz tam. Sizler zaten tüm bu engelleri, sorunları aşarak gelmişsiniz. Vizyonumuzu ortaya koyacağız, bunu paylaşacağız ve önceliklerimizi belirleyeceğiz. Yani artık Kartaca'yı savunma zamanı bitti, Roma'ya saldıracağız" diye konuştu.
DENETİMLER DEVAM EDİYOR
Antalya Valisi Ahmet Altıparmak, turizmde hizmet ve çevre kalitesine vurgu yaptı. Turizmde kalitenin yakalanması için hem Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli hem de belediye belgeli tesisleri denetlediklerini anlatan Vali Altıparmak, "Burada gördüğümüz eksiklikler, denetimlerin gerekliliğini ortaya koyuyor. Güven unsuru çok önemli" dedi.
YENİ BİR YOL HARİTASI GEREKİYOR
TÜROFED Başkanı Osman Ayık Antalya'nın turizmde başarı öyküsü yazdığını ancak artık yeni bir vizyona ihtiyaç olduğunu söyledi. Ayık, "Türkiye kaynak pazarlarda charter firmaları, tur operatörleri yarattı. Genç ve nitelikli turistik tesisler yarattı. Böylece bu başarı sağlandı. Bizim için çok önem arz eden Rusya da bizim tur operatörlerimiz var. Uçak sahibi olmaya başladılar. Biz bu modeli bugün de devam ettiriyoruz. Bu model bizim için çok başarılı oldu ama geldiğimiz yerde artık yeni bir senaryo ve yol haritası yaratmalıyız" diye konuştu.
KIYI KULLANIMI DÜZENLENSİN

Yeni yol haritası için öncelikle hukuki altyapı hazırlanması gerektiğine dikkat çeken Ayık, "Yeni vizyon için 2634 sayılı yasayı yeni baştan ele almak gerekiyor. Hemen arkasından, bunun tamamlayıcısı olarak konaklama tesislerinin niteliklerini belirleyen Nitelikler Yönetmeliği yeniden ele alınmalı, devlet vizyonu yeniden belirlenmeli" diye konuştu.
YILLIK 110 MİLYON GECELEME
AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır toplantıda Antalya'nın Türk turizmindeki payından bahsetti. Türkiye'ye gelen her üç turistten birinin Antalya'ya geldiğini ifade eden Çorabatır, "Yıllık yaklaşık 11 milyon turist Antalya'ya geliyor. Ortalama konaklama süreleri ise 10 gün. Yani yıllık 110 milyon geceleme sayısına ulaşılıyor. Bu Antalya turizminin ekonomiye yaptığı katkıyı ortaya koyuyor" diye konuştu.
TARİFELİ SEFERLER VURGUSU

2012 yılında Fransa ve İran pazarında düşüş yaşandığını, diğer pazarlarda ise 2011 yılı verilerinin yakalandığını belirten Çorabatır, "Fransa pazarında düşüşün en büyük nedeni, THY'nin Paris-Antalya tarifeli seferlerini kaldırması oldu. 70 bin yolcu kaybımız oldu" dedi. THY'nin tarifeli seferler koymasının Antalya turizmi için önemini vurgulayan Çorabatır, "Özellikle Körfez ülkeleri, tarifeli seferin başlaması halinde önemli bir pazar" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.