Perşembe 21.02.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 20.02.2013

ATSO değişim istiyor

Seçimin 3 ay ertelendiği ATSO'da yönetimi belirleyecek gruplarda değişiklik olmasına kesin gözüyle bakılıyor. Başkan adaylarından Akıncı, grup değişikliğinin eski haline gelmesini istedi

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nda (ATSO) 9 Şubat olarak açıklanan seçimlerin 3 ay ertelenmesinin ardından, "kartlar yeniden karılıyor." NACE kodlama sistemi ile yapılan yeni meslek gruplandırmalarına ilişkin yapılan itirazların sağlıklı bir şekilde değerlendirilebilmesi amacıyla gerçekleşen erteleme sonrası, değişiklik talebinde bulunan meslek grupları, komite kararı alarak ATSO yönetimine iletti.
EN KRİTİK GRUP TARIMDA
Değişiklik talepleriyle ilgili en kritik grup, başkan adaylığında adı geçen ATSO Meclis Başkanı Ali Rıza Akıncı'nın yer aldığı "Tarımsal Ürünlerin Yetiştirilmesi Ve Destekleyici Faaliyetler" meslek grubu. 9 Şubat öncesi dönemde Ali Rıza Akıncı'nın bulunduğu grup kapanmış, Akıncı ve arkadaşları hal komisyoncularının yoğunlukta olduğu "Sebze Ve Meyve Toptan, Perakende Ticareti" meslek grubuna düşmüştü. 745 üyenin bulunduğu grubun, 573 üyesini toptancı haldeki komisyoncuların oluşturması nedeni ile Ali Rıza Akıncı'nın yeniden meclise seçilme şansının kalmadığı konuşulmuştu. Akıncı da bu değişikliğe tepki göstererek, "Bu organize bir olay, ben bunda kasıt arıyorum. Ben bu gruptan nasıl seçilirim" sözleriyle tepkisini dile getirmişti. Akıncı'nın yer aldığı grup, meslek komitesi kararı alarak, Tarımsal Ürünlerin Yetiştirilmesi ve Destekleyici Faaliyetler sektörünün, meslek grubu olarak devam etmesi yönündeki görüşünü TOBB'a iletilmek üzere ATSO yönetimine sundu. Ayrıca, komisyoncuların yer aldığı "sebze ve meyve toptan, perakende ticareti" grubu da komite kararı aldı ve komisyoncu, tüccarlar ve ihracatçıların ayrı gruplar halinde seçime girilmesi gerektiğini yönetime bildirdi.
AKINCI, "İNANCIM TAM"
Ali Rıza Akıncı, "Bitkisel Üretim ve Destekleyici Faaliyetler grubunun NACE sistemine uygun olduğu şekilde, meslek grubu olarak devam edeceğine inanıyorum. Biz görüşlerimizi ATSO yönetimine sunduk. Artık bu konuyla ilgili görüşlerimiz, TOBB'da görüşülecek ve karara bağlanacak. Benim inancım tam" diye konuştu.
TARIM SEKTÖRÜNÜN ÖNEMİ

Sebze ve meyve toptan, perakende ticareti meslek komitesi başkanı Mustafa Küçükoğlu da Antalya'da tarım sektörünün önemine dikkat çekerek, "Bin metrekarelik bir sera, aslında bin metrekarelik bir fabrikadır. 1 milyar dolarlık ihracat potansiyeline sahip bir sektörü sadece 1 gruba indirgemek yanlış. Antalya'da tarım sektörünün ATSO'da önemine orantılı olarak geniş bir şekilde temsil edilmesi gerekiyor. Komisyoncu, tüccarlar ve ihracatçılar, birbirlerine ayrı sektörler" diye konuştu.
BOYACILAR DA KARAR ALDI

Seçim öncesi kapanan üç grup değişikliğe itiraz edip meslek komitesi kararını ATSO yönetimine iletti. Boya Ticareti Sektörü ise İnşaat Malzemeleri Ticareti Meslek Grubu ile değil, Nalburiye ve Cam İşi Sektör Grubu'yla birleşme kararı aldı.

AYAKKABICILAR TEPKİLİ

Ayakkabıcılar Meslek Grubu da borçları nedeniyle askıda olan üyelerin borçlarını ödeyerek üye sayısında yeniden 150'yi yakalamayı hedefliyor. Ayakkabıcılar bu girişimde başarılı olamaz ise tercihleri dericilerle aynı grupta yer almak. Ertelenen seçim öncesi tekstilciler grubuna düşen ayakkabıcılar, "Türkiye'nin her yerinde ayakkabıcılar, dericilerle aynı grupta yer alıyor. Biz de daha önce dericilerle aynı gruptaydık" şeklinde tepki göstermişti. Değişim talepleri Mart ayının ilk haftasında TOBB'un yapacağı değerlendirmeyle sonuca bağlanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.