Giriş Tarihi: 25.02.2013

Antalya turizmi masaya yatırıldı

Antalya Kent Konseyi Çalışma Grubu, 2013 yaz sezonu öncesi turizm sektörünü masaya yatırdı. Toplantıya katılan sektör temsilcileri sezon öncesi çok çarpıcı tespitlerde bulundu

Antalya Kent Konseyi Çalışma Grubu, yaz sezonu öncesi Antalya turizmine yön veren tur firmalarının yetkililerini ağırladı. Firmaların Antalya'ya en fazla turistin geldiği Almanya, Rusya ve İskandinav ülkeleri ile bağlantıları gerçekleştiren isimlerinin katıldığı toplantıda söz konusu ülkelerin potansiyelleri hakkında değerlendirilmeler yapıldı.

SON 8 YIL önemli

Toplantının moderatörlüğünü üstlenen Kent Konseyi Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, Antalya turizminin yıllar içerisinde geldiği noktaları rakamlar ile anlattı. Turizm rakamlarının kayıt altına alınmaya başlandığı 2004 yılında bu yana yüzde 100'lük bir artış elde edildiğine dikkat çeken Yavuz, Antalya efsanesinin 2004 yılında 25 ülkeden gelen 6 milyon turist ile başladığını söyledi. Antalya'nın ilk kez 2011 yılında 10 milyon üzerinde turiste ev sahipliği yaparak kendi alanında bir rekora ulaştığını kaydeden Yavuz, "Dünya Turizm Örgütü'nce kalıcı görünen artış oranı yüzde 4 ya da 5'tir. Yüzde 10, 20'lik artışlar ve düşüşler afaki sayılır. Bizde yavaş yavaş 10 milyon üzerine geldiğimiz şu dönemlerde yüzde 10-12'lik artışlara kendimize alıştırdık. Bu artışlar nedeniyle 2013 planlamasında da bahsedilen rakamlar yine yüzde 10'ların üzerinde arzulanıyor."

ALMAN VE RUSLAR

Antalya'ya gelen turistin yarısının Almanya ve Rusya'dan geldiğini belirten Yavuz, pastanın 3'ncü büyük dilimine İskandinav ülkelerinin oluşturduğunu söyledi. 2005 yılında Norveç, İsveç, Danimarka ve Finlandiya'dan oluşan İskandinav ülkelerinden Antalya'ya 535 bin kişinin geldiğini anlatan Yavuz, bu rakamı bir devrim olarak niteledi. Yavuz, 2006 yılında yaşanan yüzde 17'lik düşüşün ardından 2012 yılında toplam 968 bin 616 İskandinav turistin Antalya'yı ziyaret ettiği bilgisini verdi. Almanya pazarı hakkında bilgi veren Holiday Plan Kontrat Direktörü Levent Bekaroğlu, çarpıcı tespitlerde bulundu. Bekaroğlu şunları söyledi: "Alman pazarındaki artışlar yatak arzının artmasıyla ilgili. Arz arttıkça piyasaya sunulan tesislerin şartları da daha uygun hale geldi Almanlar için. Son 2 yıla baktığımızda yatak sayısının turist sayısından daha hızlı arttığını görüyoruz. 2013 yılında yatak sayısı daha da artacak. Resmi olmayan rakamlara göre 35 bin ilave yatak gelecek. Bu da 650 bin ilave müşteri anlamına geliyor."
İSKANDİNAV ÇIKARMASI
Antalya turizminin yeni gözdeleri arasında yer alan İskandinav pazarı hakkında bilgi veren Detour Destination Müdürü Alaattin Gürses, bu yıl yüzde 10 ile 15 arası bir artış beklediklerini belirtti. İskandinav pazarının ön ve arka sezonu hareketlendirerek Türk turizmine en büyük katkıyı sağladığını dile getiren Gürses, "İnsanlar 6 ay güneş görmüyorlar. Kendi ülkelerinden hava -10 iken buraya geldiklerinde 15-20 derece sıcaklık oluyor. Bu onlar için çok büyük bir mutluluk" dedi.
TÜRKİYE PAHALI MI?
Rusya ve Doğu Avrupa pazarında uzman olan Tez Tour Genel Müdür Yardımcısı Seyfi İmamoğlu konuşmasına Rus turistler ilgili önemli bir ayrıntıyı gün ışığına çıkararak başladı. Rusya'dan gelen turistlerin konaklama sürelerinin kısaldığına dikkat çeken İmamoğlu, "Rusların konaklama süreleri kısalıyor. TezTour'un konaklamaları 9-10 günken bugün 8,2'ye düştü. Bu hesaba göre 1 milyon kişi getirsek sezon boyunca 100 bin kişinin sırf konaklama yüzünden eksileceği anlamına geliyor. Rus patronlardan "Türkiye pahalı ülke oldu" şeklinde yorumlar duyuyoruz. Bu yıl Rus pazarı ile yaptığım kontratlarda ilk kez zam uygulanmadı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.