Cumartesi 16.03.2013

Haluk ÜNCEL: İlçeler Akaydın'ı eziyor!

Antalya'da, belediyelerin hizmet performansını değerlendirmek ve vatandaşın memnuniyet derecesini belirlemek için bir araştırma yapılmış.
Araştırmayı gerçekleştiren firma da Andy-
Ar Araştırma Merkezi. Bugüne kadar yerel ve genel seçimlerde sonuca en yakın rakamlar, Andy-Ar firmasının değerlendirmeleri ve anket çalışmalarınca belirlenmiş. Yani öyle sıradan bir araştırma şirketi değil.
Türkiye'nin hemen hemen, her ilindeki belediye başkanları, büyükşehir belediye başkanları ve ilçe belediye başkanlarının vatandaş tarafından memnuniyet ölçüsünü belirliyor.
Bunu periyodik olarak sürdürüyor ve neticeyi kamuoyu ile paylaşıyor.
Andy-Ar'ın 4 yıllık büyükşehir belediye başkanları arasında yaptığı anketlerde Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, 16 büyükşehir başkanı arasında sürekli olarak en sonda, ya 15. yada 16. sırada yer alıyor. Araştırmanın en üst sıralarında Ak Partili belediyelerin, ya Kayseri'nin, ya Konya'nın ya da Samsun'un veya diğer Ak Partili büyükşehir belediye başkanlarının yer aldığını da belirtelim.
Ancak, arada CHP'li belediye başkanları da var. Mesela Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen 7. sırada yer almış. İşin özü, firma anketlerini düzgün yapıyor ve belli bir siyaset anlayışı da yaptıkları anket çalışmaları içerisinde yer almıyor.
Antalya için de büyükşehir ve ilçe belediyelerini içeren son anketi de geçenlerde açıkladılar. Akaydın'ın büyükşehirler arasında 16. sırada yer aldığı son araştırmada, ilçe bazında Muratpaşa Belediyesi birinci, Konyaaltı Belediyesi de ikinci çıkmış.
Ancak bu sonuçlarda ortaya çıkan tezadı da anlamak mümkün değil. Andy-Ar Araştırma Merkezi'nin vatanadaşa yönelttiği anket sorularını bilmiyorum. Ancak, 5 yıl düzenli olarak araştırma şirketleri ile haşır neşir olduğumdan ve şimdi de izleyebildiğim kadarı ile soruları az çok tahmin etme şansına sahibim.
Mesela Ahmet amcaya veya Ayşe teyzeye "Nerede oturuyorsunuz, bulunduğunuz ilçenin belediye başkanın çalışmalarını nasıl buluyorsunuz" diye bir soru yöneltilebilir vatandaş da yanıtını verir. Hemen arkasından veya birkaç soru sonrası "Büyükşehir Belediye Başkanı'nın çalışmalarını nasıl buluyorsunuz" sorusu gelebilir. Aynı vatandaş bunu da yanıtlar.
O zaman Antalya'daki araştırmanın sonucu şu; Muratpaşa ve Konyaaltı'daki seçmenler bu ilçe belediyelerinin çalışmalarından memnun, fakat Büyükşehir'de durum tam tersine dönüyor ve yüzde 50'nin üstünde bir memnuniyetsizlik oranı olduğu görülüyor.
Bu araştırmaya göre bunun başka türlü izahı yoktur.
Şimdi, tüm bunları yazmamın nedeni de Akaydın'ın son günlerdeki tavrı ve tutumudur. Özellikle Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun son Antalya'ya gelişinde Akaydın'a verdiği gaz sonrası Akaydın'ın söyledikleridir.
Akaydın bundan sonra öyle bir babalanma içerisine girmiştir ki herkese hodri meydan çekerek, kendisinin Büyükşehir Belediye Başkan adayı olduğunu (dikkat edin aday adayı demiyorum) adeta ilan etmiştir.
Ancak, bu araştırmanın sonuçlarına bakıldığında Muratpaşa ve Konyaaltı belediye başkanlarının belli bir seçmen tabanı olduğu ortaya çıkmıştır.
Fakat yine bu araştırma sonuçlarına göre Büyükşehir Belediye Başkanı'nın, böyle bir seçmen tabanı olmadığı görülmüştür.
Buna rağmen Akaydın'ın hangi cesaretle ben açıkladım karşıma çıkan varsa da açıklasın, şeklindeki tutumunu anlamak mümkün değil.
Ama CHP Genel Merkezi 4 yıldır yapılan tüm anketlere göre göre Akaydın'ın adaylığını kabullenmiş ise de CHP'ye hayırlı olsun

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.