Pazartesi 08.04.2013

Sağlık turizmi seferberliği

BAKA, sağlık kuruluşları, acenteler, havayolu ve sigorta şirketlerinin görüşünü aldı, sıra çalıştayda

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı'nın (BAKA), turizmi çeşitlendirmek ve 12 aya yaymak amacıyla başlattığı sağlık turizmi çalışmalarını tamamladı. Ajans, Türkiye'ye gelecek turistler için sağlık kuruluşları, acenteler, sigorta şirketleri ve hava yolu şirketleri ortak bir çalışma programı hazırladı.
YOL HARİTASI

Sağlık kuruluşları, seyahat acenteleri, sigortacılar, hava yolu şirketleri, sivil toplum kuruluşları, kamu kuruluşları ve ilgili diğer paydaşlarla ayrı ayrı gerçekleştirdiği görüşmelerde; sağlık turizmi ile ilgili görüş, değerlendirme ve önerilerini alan BAKA, ihtiyaç analizi bulgularının duyurulacağı ve mevcut durum analizinin paylaşılacağı çalıştay gerçekleştirerek yol haritasını belirleyecek.
BAKA'DAN ATAK

Bölgede ekonomik kalkınmanın sağlanması amacıyla kümelenme potansiyeli olan sektörleri tespit edip, kümelenme potansiyeli olan sektörlerde ulusal ve uluslararası işbirliği ağları oluşturmaya çalışan BAKA, Antalya ile Isparta ve Burdur'u da kapsayan sağlık turizmi kümelenmesindeki saha çalışmalarında ilgili sağlık turizmi sektörünün önemli paydaşlarının yöneticilerini bir araya getirdi.
THY'DEN DESTEK

BAKA, sağlık turizmi saha çalışmalarının son etabında THY Akdeniz Bölge Müdürü Ömer Durna'yı ziyaret etti. THY olarak sağlık turizminin geliştirilmesi için her türlü katkıya hazır olduklarını belirten Ömer Durna, ulaşım sektöründe en büyük desteği sağlayarak hasta refakatçisine yüzde 50 indirim ve fazla bagaj hakkı gibi ayrıcalıklar tanındığını vurguladı.
ARAP PAZARI

Almanya'da özellikle yaşlılara yönelik rehabilitasyon ve yaşlı bakımı konusunda büyük eksiklik ile ihtiyaç olduğunu ve Türkiye'nin bu konuda çalışması gerektiğini ifade eden OFM Antalya Hastanesi Medikal Direktörü Op. Dr. Ahmet Arslantaş, her ülkenin ihtiyacına göre sağlık turizmi yapılması gerektiğini, örnek olarak da Araplar'ın check-up talep ettiklerini ve bu ülkeye yönelik olarak bu alandaki hizmetin pazarlanması gerektiğini söyledi.
MARKA ALANLAR

Antalya Sağlık Turizmi Derneği (ANSAT) Direktörü Cengiz Yılmaz ise, Antalya'da öncelikle marka olabilecek alanların belirlenmesi gerektiğini ve Antalya'nın kanser tedavisi, organ nakli, plastik cerrahi ile tüp bebek alanlarında başarılı olduğuna dikkat çekti.

KÜMELENME SAĞLANMALI

Sağlık turizminin önemli paydaşlarından olan Antalya Sigorta Acenteleri Derneği (ANSAD) üyesi Adnan Semerci, hastanın başına gelebilecek komplikasyonların garantiye alınması ve hastanın Türkiye'ye geldiğinde muhatabının güvenli kuruluşlar olması gerektiğini ifade etti. Sağlık turizminde en büyük güçbirliğinin kümelenmeyle sağlanacağına dikkat çeken Semerci, sektördeki en büyük problemin tanıtım ile etik problemler olduğunu, ortak fiyat politikası belirleyerek ortak tanıtım yapılmasının gerekliliğini anlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.