Çarşamba 10.04.2013

Antalya oyalandı geleceği çalındı

Antalya Kent Konseyi Başkanı Sema Nur Kurt, 1930'lu yıllardan beri demiryolu projesi ertelenen Antalya'nın devamlı oyalanarak geleceğinin çalındığını söyledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca yatırım yılı 2023 olarak açıklanan hızlı tren projesinin, EXPO 2016'ya yetiştirilmesine yönelik talepler yeniden gündeme getirilirken, Kent Konseyi Başkanı Sema Nur Kurt, 1930'lu yıllardan beri demiryolu projesi ertelenen Antalya'nın geleceğinin gasp edildiğini belirterek, "Antalya 1930'lu yılların ortalarından itibaren demiryoluna kavuşmuş olsaydı, bugün çok daha farklı ve büyük bir ekonomik gelişmeyi yaşıyor olacaktı. Anadolu'da üretilen birçok ürünün ihraç edilebildiği oldukça önemli bir liman kenti kimliğini yıllar öncesinden elde etmiş olacaktık" dedi.
REKABET İÇİN GEREKLİ

Antalya Kent Konseyi'nin kuruluşundan bu yana bölge ekonomisinin gelişmesine en büyük katkıyı sağlayacak, çağdaş, konforlu ve modern ulaşım aracı olan demiryolu konusunu sürekli olarak gündeminde tuttuğuna işaret eden Kurt, "Antalya'nın ulusal demiryolu ağı dışında kalmış olması; yörenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimi yönünden büyük önem taşımakta, yöre olarak öncelikli sektörler olan turizm ve tarımda yöresel potansiyelin değerlendirilmesi, diğer yörelerle rekabetin sürdürülebilmesi için ulusal demiryolu bağlantısının kurulmaması önemli bir altyapı eksikliği oluşturmaktadır. Böylece iç ve dış ticaretin daha fazla hareketlenmesi de sağlanamamaktadır" diye konuştu.
59 HÜKÜMET YAPAMADI

Bu projenin hayata geçmesi için siyasi partiler dahil, tüm Antalyalıların takip etmesi ve desteklemesi gerektiğini de vurgulayan Kent Konseyi Başkanı Sema Nur Kurt, Antalya'nın demiryoluna bağlanması hayalinin bugüne kadar tam 59 hükümet eskittiğini de dikkat çekti. Kurt, "Antalya'nın ulusal demiryolu ağına bağlanamamasının önündeki engel, bölgenin fiziki koşullarının elverişsizliği, kaynak yetersizliği olarak gösterilse de; ülkemizde karayolu amaçlı yük ve yolcu taşımacılığına yatırım yapmış yerli ve yabancı kuruluşların açık ve gizli dirençlerinin asıl büyük engel olduğu da bilinmektedir" ifadesini kullandı.
1933'TE YASALAŞTI
Fizibilite çalışmaları ilk olarak 1927 yılında başlatılan ve 16 Mart 1927 tarihinde de kararnamesi çıkarılan Antalya Demiryolu Projesi'yle ilgili TBMM kararının da bulunduğunu belirten Kent Konseyi Başkanı Sema Nur Kurt, şunları söyledi: "Afyon-Antalya Demiryolu yapımı hakkındaki kanunun 15 Nisan 1933'te TBMM'de yasalaştığı da bilinmektedir. Antalya yaklaşık 86 yıl önce kendine verilen ve hatta bununla ilgili yasası da çıkarılan demiryolu sözünün artık yerine getirilmesini, bu konudaki hayalinin daha fazla ertelenmesini istememektedir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.