Perşembe 11.04.2013

Akaydın: Hedef çağdaş ve modern Antalya

Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, yaptıklarını ve hedeflediklerini anlattı

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, görevde olduğu sürede hayata geçirdiği projeleri ile bundan sonra yapmak istediklerini ayrıntılarıyla anlattı: Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak, modern bir dünya kenti yaratma mücadelemiz durmaksızın sürüyoruz. Koşulsuz insan mutluluğu hedefiyle; keyifle, huzurla, güvenle ve en önemlisi insana yakışır koşullarda yaşayacağımız bir kentin altyapısını oluşturuyoruz. 4 yıldır modern, aydınlık ve ışıl ışıl caddeleri, sokakları, meydanları, insanların huzur ve güven içinde yaşadıkları parkları ve sosyal yaşam alanlarıyla, mutlu ve aydınlık bir ülke vizyonu üzerine kurulu çağdaş bir Antalya için var gücümüzle çalışıyoruz. En çok da yarınlarımızın güvencesi çocuklarımız ve gençlerimiz için çalışıyoruz. Ülkemizi teslim edeceğimiz evlatlarımızın en iyi koşullarda yaşamasını sağlayacak yatırımlar yapıyoruz. En büyük eserimiz; geleceğe güvenle bakan, ülkesi için değer yaratan, cumhuriyetine sahip çıkan genç nesiller yaratmak olacak.

AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZLERİ
Çocuklarımıza sağlıklı bir gelecek sunmak amacıyla Kepez ve Aksu ilçelerinde Çocuk Ağız ve Diş Sağlığı Teşhis Tedavi ve Eğitim Merkezlerini hizmete soktuk. Gurur kaynağımız olan bu iki merkezde 5-14 yaş arasındaki çocuklara ücretsiz diş bakım ve tedavi hizmeti veriliyor.
ÇOCUKLARA KÜLTÜR MERKEZLERİ
Geleceğimizin güvencesi çocuklarımızın sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla açtığımız Aksu Atatürk Çocuk Kültür Merkezi ve Altındağ Atatürk Çocuk Kültür Merkezlerinde Antalya'nın tüm ilçelerinden gelen çocuklarımıza akademik eğitim veriyor. Çok yakında Yeşilbayır ve Varsak Çocuk Kültür Merkezlerimizi hizmete açarak, binlerce çocuğumuza daha ulaşmayı hedefliyoruz.

TAMİRCİ ÇIRAKLARI SAHİPSİZ DEĞİL

Antalya Akdeniz Sanayi Sitesi'nde çalışan ancak sıcak yuvalara hasret çıraklara kucak açtık. Türkiye'ye örnek bir projeyle Sanayi Sitesi'nde 96 yatak kapasiteli Çıraklık Gençlik Merkezi açtık. Her gün durmaksızın çalışan tamirci çırakların barınmanın yanı sıra kahvaltı ve akşam yemeği gibi ihtiyaçlarını ücretsiz karşılıyoruz.

GENÇLİK SOSYAL TESİSİ

Gençliğimize büyük önem veriyoruz. Lise ve üniversiteli kız öğrencilerimize 300 kişi kapasiteli Çocuk ve Gençlik Eğitim Merkezi ve Sosyal Tesisi armağan ediyoruz. Gülveren Mahallesi Hürriyet Caddesi üzerindeki Çocuk ve Gençlik Eğitim Merkezi ve Sosyal Tesisi'ne öğrenci başvurularını almaya başladık. Özellikle üniversite öğrencilerinin her türlü ihtiyaçlarının karşılanabileceği şekilde planlanan tesiste, gençler için çeşitli kültürel ve sosyal faaliyetler gerçekleştirilecek, bireysel danışmanlık hizmetleri verilecek.

CADDELERDE TURUNÇ KOKUSU

Antalya tarihinin en büyük fidan ekim rakamlarına ulaştık. 2009 yılından bugüne tamı tamına 27 bin ağaç dikerek ulaşılması güç bir iş yapmış olduk. Antalya'nın simgelerinden turuncu yeniden kentimizle buluşturduk. Antalya caddeleri turunç çiçeği kokusuyla tekrar buluşuyor. Büyükşehir Belediyesi olarak kullandığımız peyzaj bitkilerini kendimiz üretiyoruz.

AKDENİZ KENT PARKI

Antalya, yeni ve modern bir parka sahip oluyor. Antalyalılar dilediklerince dinlenip dilediklerince eğlenebilecekleri sosyal imkanlarla çevrili, 100 bin metrekarelik keyifli bir yaşam alanına kavuşuyor. Antalya Aquarium'un ve Mini City'nin yanındaki alanda yapılacak bu proje; gezinti yolları, süs havuzları, peyzaj düzenlemeleri, oyun, dinlenme ve seyir alanları ile Antalya'nın ve Konyaaltı'nın çehresini değiştirecek.

158 ÖĞRENCİYE YUVA

Oluşturduğumuz sosyal tesisler ile toplam 158 öğrenciye barınma imkanı sağladık. Şu anda Türkiye'nin dört bir yanından 110 öğrencinin kaldığı sosyal tesislerde her türlü ihtiyacı karşılayacak konfor bulunuyor.

KÜLTÜR BAŞKENTİ

Antalya'nın sadece Türkiye'nin değil, tüm Avrupa ve Akdeniz'in kültür başkentlerinden biri olması için çalışıyoruz. Halkımıza sunduğumuz kültür merkezlerini, etkinlikleri, festivalleri, müzeleri geleceğin aydınlık Türkiye'si için yapılmış en büyük yatırım olarak görüyoruz.
ENGELLİ ÇOCUKLARA REHABİLİTE
Antalya Gönüllüleri Derneği işbirliğiyle hazırlanan proje kapsamında çeşitli özür gruplarından çocuklara müzik ve dans dersleri veriyoruz. Projeyle engelli çocuklara kendilerini ifade edebilme becerisi kazandırmak, sanatı keşfetmelerini sağlamak, sosyal gelişimlerini desteklemek amaçlanıyor.
GÜNEŞEV VE EKOLOJİK EĞİTİM
Güneşkent Antalya vizyonumuz çerçevesinde kurduğumuz Güneşev ve Ekolojik Eğitim Merkezi kente önemli bir vizyon kazandırdı. Güneşev'de temiz enerji konusunda araştırmalar yapılıyor ve laboratuvar hizmetlerinin yanı sıra sistemi kullanmak isteyenlere danışmanlık hizmetleri veriliyor.
AKVARYUM TURİST ÇEKİYOR
Yatırımlarımızla modern bir Antalya yaratıyoruz. Turizmin başkenti olan kentimize yeni cazibe merkezleri kazandırıyoruz. Antalya'ya 4 yılda yaklaşık 600 milyon liralık yatırım yaptık. Yatırımlarımızı yaparken ihtiyaçlarımızı kendi üretim atölyelerimizde üreterek tasarruf sağladık.
ANTALYA ÇİÇEK AÇTI
Antalya'nın cadde, park ve sosyal tesislerine yaptığımız çevre düzenlemeleri ve peyzaj çalışmaları ile kentimizi bin bir renkle donanmış çiçek bahçelerine çevirdik. Kentimizi 2016'da ev sahipliğini yapacağı 'Çocuk ve Çiçek' temalı Expo 2016 organizasyonu paralelinde çiçek bahçesine çevirdik.
BU MERKEZ BİR BAŞKA
Engelli çocuk ve gençlerimiz için Döşemealtı Çıplaklı'da Türkiye'nin en büyük Engelli Rehabilitasyon Merkezi'ni açtık. Türkiye'nin en büyüğü olma özelliğini taşıyan Engelli Rehabilitasyon Merkezi, özellikle zihinsel engelli bireylere yönelik rehabilitasyon hizmetleri veriyor.
SÜT İÇMEYEN ÇOCUK KALMASIN DİYE…
Sağlıklı ve dengeli beslenmek tüm çocukların hakkı. Sadece ilköğretim öğrencilerine değil, Antalya'nın gelir düzeyi düşük bölgelerinde yaşayan 2-12 yaş arası tüm çocuklarımıza süt ve kahvaltı dağıtıyoruz. 2012 yılında 33 bin çocuğa 135 bin litre süt, 5 bin 500 çocuğa kahvaltılık dağıttık.
YAZ SPOR OKULU'YLA TATİL DAHA GÜZEL
Yaz tatillerinde yüzme, futbol, basketbol, bayan voleybol, tenis, satranç, güreş, tekvando ve karate olmak üzere toplam 9 branşta ücretsiz Yaz Spor Okulu açıyoruz.
DÜDEN HAYAT BULDU
Çevreyi ve doğayı korumaya büyük özen gösteriyoruz. Düden Çayı'nın denizle buluştuğu Düden Park'a hayat verdik. Doğal yapısını bozmadan yenilediğimiz Düden Park'ın yeni yüzü büyük beğeni topluyor.
ASANSÖRLE İNİŞ KOLAYLAŞACAK
Turistlerin ve vatandaşların Kaleiçi Yat Limanı'nı daha rahat ziyaret edebilmeleri için Tophane Çay Bahçesi batısına panoramik asansör inşa edeceğiz. Asansör Yat Limanı'nı ziyaretçi sayısını arttıracak.
GENÇLİK KAMPI'NA YOĞUN İLGİ
Denize uzak mahallelerde yaşayan çocuk ve gençler için 4 yıldır Gençlik Kampı düzenliyoruz. Lara Birlik alanında gerçekleştirdiğimiz kampa aileler yoğun ilgi gösteriyor. Öğrenciler her gün yüzme, tiyatro, ritim ve takım oyunlarıyla yararlı ve dolu dolu zaman geçiriyor.
MUSTAFA AKAYDIN / ANTALYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI

Halkın sesi Sabah Akdeniz
Kamu yararını gözeten, tarafsız ve doğru habercilik anlayışını benimseyen, kamuoyunu bilgilendirme görevini etik ilkelerden ödün vermeden yerine getiren basın, demokrasinin vazgeçilmez kurumlarından birini oluşturur. Bağımsız ve tarafsız basının varlığı, toplumun bilinçlenmesinin, demokrasinin gelişmesinin ve kökleşmesinin en önemli koşullarındandır. Bu anlamda sorumlu ve ilkeli yayıncılık anlayışıyla bölgenin ve Antalya'nın nabzını tutan Sabah Gazetesi Akdeniz ekini yayın hayatına başlamasının 10'uncu yıl dönümü dolayısıyla kutluyorum. Sabah Akdeniz, halkla biz yönetenler arasında köprü olmada, toplumsal sorunların çözümü için gerekli mekanizmaları harekete geçirmede, halkın bilgilendirilmesi ve sağlıklı kamuoyu oluşmasını sağlamada kentimizde önemli bir etkiye ve yere sahiptir. Demokrasilerin gereği çok sesliliktir. Belli usuller dahilinde herkes görüşlerini ifade edebilmelidir. Bu görüşlerin yansıtılabilmesinde yerel basına da önemli görev düşmektedir. Sabah Akdeniz'in doğru, eksiksiz ve tarafsız haber verme, objektiflik, hak ve özgürlüklerin korunması açısından bundan sonra da Antalyamıza hizmet edeceğine inanıyorum. Geçen 10 yılda bu görevini layıkıyla yerine getiren, objektif bakış açısıyla, halkın sesi olan Sabah Akdeniz'e yayın hayatında daha nice yıllar diliyorum. Sabah Akdeniz ailesini en içten dileklerimle kutluyorum.