Giriş Tarihi: 11.04.2013

Aksu mucizesi

Aksu Belediye Başkanı İsa Yıldırım, imarı olmayan Aksu'da yok denecek kadar az gelirle tüm hizmetleri başarıyla gerçekleştirdiklerini söyledi

Aksu Belediye Başkanı İsa Yıldırım, Pınarlı da dahil olmak üzere toplam 9 yıl belediye başkanlığı yaptı. Belediye başkanlığı süresince öncelikli hedefinin eğitim olduğunu ifade eden Başkan Yıldırım, ilçeye 7 okul kazandırdıklarını söyledi. Bu okullardan sadece bir tanesinin devlet tarafından yapıldığını, geri kalanların ise işadamlarının desteği ile inşa edildiğini ifade eden Yıldırım, "Okulların yanı sıra 3 cami ve modern bir belediye binasını halkımıza kazandırdık. Aksu'yu köy görüntüsünden kurtardık, modern hale getirdik" dedi.

YOLLARA ÖNEMLİ YATIRIM

Eğitim çalışması kadar yollara da önem verdiklerini kaydeden Yıldırım, "160 bin ton asfalt çalışması yaptık. Bununla belediyenin asfalt çalışmasının yüzde 80'ini tamamladık. Şu ana kadar toprak zemin olarak kalan yollar asfaltlanarak insanlarımız tozdan kurtarıldı. Park çalışmalarında ve temizlik konusunda da belediyemiz önemli işler gerçekleştirdi. Daha modern, daha temiz Aksu için devrim niteliğinde çalışmalar yapıldı. Baraka şeklindeki belediye binasından halkımızı kurtararak daha modern bir binada hizmet almasını sağladık" diye konuştu.

SOSYAL BELEDİYECİLİK

Sosyal belediyeciliğe de önem verdiklerini kaydeden Aksu Belediye Başkanı İsa Yıldırım, Çanakkale gezilerini geleneksel hale getirdiklerini anlattı. Yıldırım, "Binlerce kişi her yıl Çanakkale'ye götürülerek, Çanakkale ruhu aşılandı. Bu vatanın bedava kazanılmadığını, kuponla alınmadığını hatırlatmak için çalıştık. Türk Dünyası Festivali ile de her yıl 500 çocuğumuzun sünnetini yaptırıyoruz. Ayrıca festival ile Türk dünyasını bir araya getirerek birbirlerini tanımalarını sağlıyoruz. Yardıma ihtiyacı olan 650 aileye de düzenli olarak gıda yardımında bulunduk. Bu yıl rakamı bin 100 haneye çıkardık. Okullara kitap desteği sağlayarak, çocuklar için yarışmalar da düzenliyoruz. Eğitim alanında Milli Eğitim'in ne talebi olursa mutlaka karşılıyoruz. Camilerin bütün bakımlarını biz yapıyoruz" şeklinde konuştu.
İMAR YOK, GELİR AZ
Türkiye'de bu şekilde ilçe emniyet binası, okullar, camiler yaptıran bir başka belediye daha olmadığının da altını çizen Yıldırım, "Bu koşullarda aşkla şevkle çalışan bir başka belediye başkanı daha görmedim" dedi. İlçenin dezavantajlı olduğu konulara da değinen İsa Yıldırım şunları söyledi: "Aksu'nun yüzde 99'u imarsız. Bu nedenle ruhsat geliri çok az. Bütçemiz çok az. Bu yıl 25 milyon lira bütçemiz var. Bizden sonraki en az bütçesi olan Döşemealtı'nın bütçesi bile 52 milyon lira. Biz belediyeyi aldığımız zaman bütçemiz 9 milyondu. Ruhsat gelirimiz olmadığından bütçemiz kıt kanaatken biz 'başarısızlığın hiçbir gerekçesi olamaz' sözünden yola çıkarak az bütçe ile hiç kimsenin yapamadığı hizmetleri yapan başarılı bir belediye olduk. Devletin sorumluluğunu yapan bir belediye olduk. Devletin yokluğunu hissettirmemek için devletin görevlerini de yaptık bu da büyük bütçe yükü olarak karşımıza çıktı."
BÜYÜKŞEHİR ELEŞTİRİSİ
Büyükşehir Belediyesi'ni de eleştiren Yıldırım, "Büyükşehir Belediyesi'nin yapmakla yükümlü olduğu hizmetler var. Altyapı, kanalizasyon gibi sorumlulukları var ama Büyükşehir 4 yıldır Aksu sınırları içinde sadece sivrisinek ilaçlaması yaptı, diğerlerini yapmadı. Büyükşehir bizden gelir kesintisi de yapıyor. 4 yılda 40 milyon lira gelirimize el koydu. Buna karşılık ise onun yapması gereken hizmetleri de biz yaptık. Taşımacılık, reklam tabela gelirlerimiz hep Büyükşehir'e gitti. Büyükşehir burada hiç asfaltlama, sel drenaj kanalı çalışması yapmadı. Vatandaşın evini sel basınca altyapı çalışmasını yine biz yapıyoruz. Hem Büyükşehir'e para veriyoruz hem de bütçeden para ayırarak onun yapmadığı hizmetleri de biz yapıyoruz. Bu yükün altından kalkmak mümkün mü? Ama biz bunu başarıyla yapıyoruz ve bu bir mucize. Biz belediye olarak Ak Partili meclis üyelerin desteği ile camilere, okullara Allah'ın evlerine hizmet ettik. Kuran kurslarına destek verdik, Allah rızası için çalıştık. Bu niyetle çalıştığımızdan sırtımız hiç yere gelmedi. Mucizenin sırrı bu. Kul hakkına el uzatmadık, dürüst olduk ve Allah bizden desteğini eksik etmedi. Halkımız da bu yapılan hayırlara ortak" açıklamasında bulundu.
TEHDİTLERDEN KORKMADIK
Hizmet üretirken tehditlerden korkmadıklarını da dile getiren İsa Yıldırım, "Milletin hakkına göz dikenler ile uğraşmaktan yılmadık. Aksu'da gözü olanlar yeri geldi devletin makamlarını kullandılar. Aksu'daki heveslerine ulaşamayanlar bizleri yok edebilmek için amansızca 4 yıldır mücadele ettiler. Hakkımda suç duyurusunda bulundular ama alnımın akıyla çıktım. İnsanların sırtından geçinmeyi huy edinmiş asalaklara burada fırsat vermedik. Yılmadan, boyun eğmeden, çalmadan, çaldırmadan halka hizmet edeceğiz. Buraya heveslenenlerin hevesleri kursağında kaldığından kanser hastası oldular. Kimse hayallere kapılmasın, halkın hakkını bunlara yedirmeyeceğiz. Aksu'da sistem değişti. Halkın hakkı ile gazinolarda alem yapanlar dönemi bitti, yeni dönem başladı. Millet için, Allah için çalışan bir yönetim var. Millet de bu yönetime destek verdiği sürece kazanmaya devam edecek. Milletin sırtından geçinmeye alışanlar ise kendilerine seralarda başka yerlerde iş bulmaya başlasın. Bol keseden yaşama dönemi sona erdi' diye konuştu.
İSA YILDIRIM / AKSU BELEDİYE BAŞKANI
Köklü geçmiş
Köklü bir geçmişe sahip olan Sabah Gazetesi'nin Akdeniz eki 10 yıldır ilimizde gazetecilik ilkesine bağlı yapmış olduğu yayınlarla her kesimden beğeni kazanmıştır. Sabah Akdeniz'in yayın hayatının devamını diler tüm çalışanlarına başarılar temenni ederim.