Çarşamba 24.04.2013

Portakal bahçesinden lüks sitelere uzanan 20 yıl

20 yılda 3 bin konutluk 40 projeyi hayata geçiren Samut Yatırım A.Ş. portakal bahçesindeki aile apartmanıyla girdiği inşaat sektöründeki markalaşma serüveninde lüks sitelere uzanırken, kuruluş ilkelerinden taviz vermeden büyümesini sürdürdü

Akdeniz Markaları sayfasında bu hafta, Finike'de portakal bahçesinde yapılan aile apartmanı ile girdiği inşaat sektöründe, Konyaaltı'da ultra lüks konut projelerine imza atan dev bir marka haline gelen Samut Yatırım A.Ş.'yi konuk ediyoruz. Şirketin kuruluşu 1994 yılına, TBMM'de 27 yıl boyunca Matbaa Amiri olarak çalışan Ali Samut'un emekli olup memleketi Finike'ye dönmesine dayanıyor.
AİLE BÜYÜDÜ, MARKA DOĞDU

Portakal bahçesindeki evleri 5 kişilik aileye küçük gelmesiyle, Samut ailesi yeni bir apartman yapmak için kolları sıvadı. Önce proje çizdirildi, ardından ustalar ve işçiler bulundu ve müteahhitliğini Samut ailesinin yaptığı ilk bina Finike'nin sahilinde yükseldi. Sahilkent kasabasında bulunan 12 daire ve 2 dükkandan oluşan Samut Apartmanı'nda, 4 daire hızla satılıp, inşaatın tüm maliyeti karşılanınca aile inşaat sektörüne girmeye karar verdi.
KENT MERKEZİNE GEÇİŞ

Bu apartmanı, Finike'de çoğunluğuna tanıdıkların özel ricasıyla başlanan 3 müstakil konut projesi ve bir 3 yıldızlı otel projesi izledi. Ardından 1998 yılında Samut Yatırım A.Ş. Antalya'nın yolunu tuttu. Samut ailesi, yine önce kendileri oturmak amacıyla bir bina yapımına kolları sıvadılar. Kuşkavağı Mahallesi'nde 6 daireden oluşan bir apartman ile Antalya kent merkezindeki ilk projelerini hayata geçirdiler. Araziyi, şu an markanın başında bulunan Bekir-Hüseyin Samut kardeşlerin anneleri Satı Samut seçti.
KONYAALTI'DA BÜYÜYOR

Projeler birbirini takip ederken, 2004 yılında Konyaaltı Kaymakamlığı karşısında yer alan 40 dairelik Samut Sitesi ile Samut Yatırım A.Ş. lüks site projelerine ağırlık verdi. Samut Yatırım A.Ş.'nin son hayata geçen projesi ise Uluç Mahallesi'nde 5 bloktan oluşan Comfort Palace Gold oldu. 40 ultra lüks dairenin bulunduğu sitenin ardından yeni proje Konaklar bölgesinde yer alan Samut Konakları olacak. Hayata geçmeyi bekleyen bir de alışveriş merkezi projesi bulunan şirket projelerine Konyaaltı'nda devam etmeyi planlıyor.

BAHÇEDEN LÜKS SİTELERE

Kent merkezindeki ilk binayla birlikte Samut Yatırım A.Ş.'nin ilkeleri de oluştu. 20 yılda portakal bahçesinden başlayan markalaşma serüveni; güvenlikli, yüzme havuzlu, akıllı ev sistemlerinin kullanıldığı ultra lüks sitelere uzansa da, şirketin kuruluş ilkeleri değişmedi. Samut Yatırım A.Ş., kuruluş aşamasındaki ilkeleri savunarak 20'nci yılına doğru ilerliyor.

20 YILDA DEĞİŞMEYENLER

Hala projelerde önce arsa alınıyor sonra projeye geçiliyor; kat karşılığı projeler yapılmıyor. Hala arsaların seçiminde Bekir-Hüseyin Samut'un anneleri Satı Samut'un tercihi belirleyici oluyor. Her konut sanki kendileri oturacakmış gibi incelikle dizayn ediliyor, en kaliteli markalar kullanılıyor. Ve yine sanki kendilerine komşu seçer gibi konutlara talip olan müşteriler arasında tercih yapılıyor.

HER PROJE İLE GELİŞİYORUZ

Hüseyin Samut, yaptıkları her bira ile kendilerini geliştirdiklerini belirterek, "Bugüne kadar 3 bin dairelik toplam 40 proje hayata geçirdik. Her projemizden sonra, 'keşke şu da olsaydı' dediğimiz her türlü detayı, bir sonraki projemize ekledik. Böylece her projemizde biraz daha gelişmiş olduk" dedi. Samut, sektördeki gelişimi de çok yakından takip ettiklerini vurguladı.

İLKELERİMİZİ KORUYORUZ

Yaşanan gelişime karşın, ilk günkü ilkelere de sadık kaldıklarını anlatan Samut, "Komşuluk konusuna her zaman önem veriyoruz. Komşu uygun olmadığı zaman, daire altından kaplama olsa huzur vermez. Projelerimizin gözde olması için alacak kişilere dikkat ediyoruz. Geri çevirdiğimiz çok kişi oldu. Kendime komşu seçiyormuşum gibi huzuru bozmayacak insanları seçiyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.