Perşembe 25.04.2013

Uçaklarla yarışıyoruz otogarlar geri kalıyor

TOFED Yönetim Kurulu Üyesi Yağcı, dar boğaza düşen karayolu taşımacılığı sektörünün uçaklarla yarışarak ayakta kalmaya çalıştığını belirterek, 'Otogarlar geride kaldı' dedi

Yakın zamana kadar ulaşımın neredeyse tüm yükünü çeken karayolu taşımacılığı sektörü ayakta kalmakta zorlanıyor. Sivil havacılığın gelişmesi ve havayolu seferlerinin yaygınlaşmasına, hızlı tren ağının genişlemesi de eklenince, otobüs şirketleri yarışta zorlandı. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Antalya Otobüs İşletmecileri Eğitim ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Cemal Yağcı, daha önce şehirlerarası ulaşımın yüzde 95-97'sini gerçekleştiren otobüs firmalarının bugün yüzde 80 oranında pay aldığını söyledi.
GERİYE 330 FİRMA KALDI

Bu düşüş nedeniyle otobüs firması sayısının da gerilediğini ifade eden Yağcı, "10 yıl önce bine yaklaşan otobüs firması varken, bugün bu sayı 330 seviyesine kadar geriledi" dedi. Otobüs firmalarının hizmette uçaklarla yarışarak ayakta kalmaya çalıştıklarını anlatan Yağcı, "Otobüslerdeki teknoloji uçaktan geri kalır değil. Fark onların havadan bizim karadan gitmemiz. Bizim verdiğimiz hizmet uçakta verilenden daha kaliteli. Bir uçak rötar yapıyor kimse bir şey yapamıyor. Ama otobüsler 10 dakika bile rötar yapamaz" diye konuştu.
YELPAZE GENİŞLEDİ

Daha önce sadece içecek servisi yapılan otobüslerde artık dondurma, kek, sandviç de sunulduğunu anlatan Yağcı, "Domates suyundan filtre kahveye kadar her türlü sıcak ve soğuk içecekler sunuluyor. Uçaklar verdiği her şeyden para alıyor. Otobüste seyahat ettiğin süre içinde istediğini sınırsız alabilirsin. Ayrıca yolculara internet ve televizyon hizmeti de sunuluyor. Otobüsler hizmette uçaklarla yarışıyor" dedi. Yağcı, bu dönüşüme otogarların ayak uyduramadığını savundu. Otobüslerin hizmette uçakla yarışırken, otogarların da havalimanlarıyla yarışması gerektiğini ifade eden Yağcı, "Otogarlar yeterli değil. Ne yazık ki otogarlar, hizmet kapısı olarak değil, menfaat gözeterek yapılıyor. Yerel yönetimlerin buralara sahip çıkıp, destek vermesi lazım. Ne yazık ki otogarlar özel şirketlere verilerek, otogar esnafını özel şirketlere soyduruyorlar" diye konuştu. Antalya Otogarı'nı örnek veren Yağcı, "17 yıl önce yapılmış bir çivi çakılmamış. 25 yazıhane olması gerekirken 75 olmuş" dedi.
HİZMET KALİTESİ
Otogarların da havalimanlarındaki hizmet kalitesine ulaşması gerektiğini savunan Cemal Yağcı, "Otogarlar yolcusuyla, çalışanlarıyla herkesin istifade edebileceği yerler olmalı. Doktor, emzirme odası, mescit olması lazım. İnsanların daha rahat ulaşabileceği, yürüyen merdivenlerin olduğu şekilde düzenlenmeli. Düşük vergili ithal ürünlerin satıldığı freeshoplar, restoran ve kafeler gibi hizmet üniteleri olmalı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.