Cuma 26.04.2013

Rusya'da sinetanıtım

Son üç yılda Antalya'daki üç farklı otelde çekilen Rus filmlerine sponsor olan Anex Tour, Antalya'yı tanıtıyor. Bu filmlerden sadece 'Sluzhebnyy roman', 17 milyon kişiye ulaştı

Rusya pazarının en büyük tur operatörlerinden biri olan Anex Tour, Rusya'da beyaz perde üzerinden Antalya tanıtımı yapıyor. Son üç yılda her yaz Antalya'da bir otelde çekilmesi karşılığında Rus filmlerine sponsor olan Anex Tour, bu yaz tekrar bir filme sponsor olmayı planlıyor. Son üç yılda Adam & Eve, Maxx Royal ve Gold City olmak üzere üç farklı otelde çekilen filmler Rusya'da büyük ilgi topladı.
17 MİLYON KİŞİ

Son üç yıldaki ilk film 1977 yapımı ünlü bir Rus filminin yeniden uyarlaması olan "Sluzhebnyy roman. Nashe vremya" oldu. Adam & Eve'de çekilen romantik komedi türündeki film, büyük ilgi gördü. Filmde Rusya'nın tanınan aktrislerinden Svetlana Khodchenkova başrolde oynadı. Film, sinema ve DVD satışlarıyla 17 milyon kişiye ulaştı. İkinci film ise daha çok çocuklara hitap eden Nyanki isimli komedi filmi oldu. Film vizyondan kalkmasının ardından televizyonda da çok kez yayın- lanarak milyonlarca Rus tarafından izlendi. Son olarak da 2012 yılında çekimi Alanya Gold City'de tamamlanan yetişkinlere yönelik komedi filmi "Chto tvoryat muzhchiny!" bu yıl vizyona girdi.
HER YAZ BİR FİLM

Anex Tour Yönetim Kurulu Başkanı Neşet Koçkar, ilk kez Side'de çekilen bir Rus filmine destek verdiklerini belirterek, "Sinemanın tanıtım için ne kadar önemli olduğunu bu filmde gözlerimizle gördük. Bunun ardından 2010 yılından beri her yaz sezonunda bir filme sponsor oluyoruz. Rusya'nın önde gelen bir film yapım şirketi ile çalışıyoruz. En önemli Rus oyuncular filmlerde oynuyor. Ülkemiz ve kentimiz adına çok önemli bir tanıtıma imza atıyoruz" diye konuştu.
ANTALYA KOŞULUMUZ

Film yapım şirketi ile 2013 yazı için görüşmelerinin sürdüğünü anlatan Koçkar, "Son iki filmi başka ülkelerde çekmek istediler. Ama biz Antalya'da direttik. Geçen yıl Tayland'ı çok istediler. Şimdi İspanya'yı istiyorlar. Ama biz Türkiye olsun diye çabalıyoruz. Sonuç olarak bu yaz da Antalya'da bir film daha çekilmesini sağlayacağız" dedi.
MİLYON DOLARLIK

Kendilerinin ulaşım maliyetlerini karşıladığını, ev sahibi olan otellerin de konaklama maliyetini karşıladığını anlatan Koçkar, "Son filmde, Alanya Kaymakamlığı ve Alanya Müzesi de destek oldu. Ayrıca her film için belirli bütçelerle sponsor oluyoruz. Bize bir maliyeti var. Ama bu maliyetler, bu tanıtımın yanında hiçbir şey. 2 milyon dolar verilse yapılamayacak kadar önemli bir tanıtım yapılmış oluyor" diye konuştu.
10 FİLM ÇEKİLİR
Tanıtım bütçesini en etkili kullanma yöntemlerinin birinin sinema olduğunu anlatan Neşet Koçkar, "Rakiplerimiz fuarlara katılırken, Türkiye'nin de katılması zorunlu. Ancak, her zaman Türkiye en büyük stant ile fuarlara katılıyor. Fuar masrafları belli oranda kısılabilir. Fuarda olunur, daha küçük, fonksoniyel bir alan alınır, fuara harcanan para azalır. O parayı başka tanıtım yöntemlerinde kullanabiliriz. Rusya'da katıldığımız iki fuara harcadığımız paraya 10 filme sponsor olunurdu" dedi.