Salı 30.04.2013

Doğaltaş için beyin fırtınası

BAKA ile MAKÜ tarafından düzenlenen toplantıda Batı Akdeniz için en önemli sektör olan doğal taş, tüm yönleriyle masaya yattı

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) ile Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) işbirliğinde 'Batı Akdeniz Doğaltaş Çalıştayı' Burdur'da gerçekleştirildi. Antalya, Burdur ve Isparta ekonomilerinin en önemli sektörlerinden biri olan 'doğaltaş' ile ilgili beyin fırtınası yapılan çalıştaya, kamu kurum ve kuruluşları yöneticileri, akademisyenler, yerel yöneticiler ile STK'lar katıldı ve grup çalışmaları yapıldı. Doğaltaş sektöründe 4 ana tematik başlıklarda grup çalışmaları gün boyu sürdü ve sektörün sorunları ile çözüm önerileri tespit edildi.
DÜNYA MARKASI
"Mermer diyarında mermerin katma değerini maksimize edecek çalışmalar yapalım" diyen BAKA Genel Sekreteri Tuncay Engin, AR-ge olmadan başarı olma şansının olamayacağını vurguladı. Engin, "Biz Ar-ge'yi geliştirmediğimiz sürece rekabet edebilir hale gelemeyebiliriz. Biz de AR-GE konusunda tüm desteğimizi verebiliriz. Mermercilerimizin yanında olmaya hazırız" dedi. Burdur'un 9 bin yıllık tarihi ve doğası, hayvancılık ve süt varlığı, eğitim açısından kendini ispatlamış bir il olduğunu belirten Burdur Vali Yardımcısı Bahir Altunkaya da mermercilik sektörünün lokomotif gibi yurtdışına açılması, Burdur Beji olarak dünya markası olmasının gurur kaynağı olduğunu söyledi.
BÜYÜK BİR NİMET

Burdur'un markalarının eğitim ve hayvancılık ile 'gelecek dönemin parlayan yıldızı' olarak ifade edilen mermercilik olduğunu belirten Burdur Milletvekili Bayram Özçelik ise dünya mermer rezervinin yüzde 40'ının Türkiye'de bulunduğunu bunun büyük bir nimet olduğunu, mermerin oluşunun ve ismini fay kırıklarından oluşmasından olduğunu öğrendiğini belirtti. Milletvekili Bayram Özçelik, "Deprem gibi bir külfetin risk altında olmasına rağmen mermer diye bir nimeti ülkemize bahşedilmiş. Nimetimizin zenginliğine zenginlik katmak istiyoruz diyorsak katma değerin nasıl yükselebileceği ve ekonomimize katsının azami olarak ne olacağını düşünmeliyiz. Bu sektöre kulak vermekle olacak. Sektörden gelen seslere kulak verdiğimizde aslında Türkiye'deki mermerciliğimize destek olur önündeki engelleri aşarız" dedi.
4 ANA BAŞLIK
Çalıştayda,'Sektörün Finansman, Muhasebe Ve Yönetim Sorunları', 'İş Güvenliği ve Hukuksal Boyutları', 'Sektörün İhracat ve Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri' ile 'Sektörün Atık ve Çevresel Sorunları' 4 ana tematik başlıkta grup çalışmaları gerçekleştirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.