Perşembe 02.05.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 01.05.2013

İhracat yarım milyar dolar

Antalya'nın ihracatı yılın 4 aylık dönemi geride kalırken yarım milyar dolar sınırına yaklaştı. Yaş meyve sebze sektörel bazda lider

Antalya İhracatçılar Birliği üzerinden yapılan ihracat, Ocak- Nisan döneminde yüzde 23 artarak 469 milyon 546 bin dolara ulaştı. Nisan ayında gerçekleşen ihracat ise yüzde 34 oranında artarak 130 milyon dolar seviyesine ulaştı.
SEBZE MEYVE YİNE LİDER

Yılın ilk dört ayında ihracata en fazla konu olan sektör 180 milyon dolar ile yaş meyve sebze ürünleri oldu. Sebze-meyve sektörünü 60 milyon dolar ile madencilik, 56 milyon dolar ile toprak sanayi, 38 milyon dolar ile kimya ve 34 milyon dolar ile demirdemirdışı metaller olarak sıralandı.
RUSYA'YA 100 MİLYON DOLAR

Antalya İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Satıcı, Ocak-Nisan döneminde en önemli ihracat pazarının yine Rusya olduğunu ifade eden Satıcı, "Geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 64 dışsatım artışı sağlanarak 100 milyon dolar ihracat gerçekleştirilen Rusya en önemli ihracat pazarımız oldu. 31 milyon dolar ile Almanya, 28 milyon dolar ile Bulgaristan, 26 milyon dolar ile Çin Halk Cumhuriyeti ve 23 milyon dolar ile de Ukrayna diğer önemli alıcılarımız oldu" diye konuştu. Satıcı, yılın ilk dört aylık döneminde istikrarlı bir artış yakaladıklarını hatırlatarak, gelecek aylarda aynı istikrarın süreceğine ve ihracat destekli bölge kalkınmasının hızlanacağına inandığını açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.