Pazar 12.05.2013

Haluk ÖZSEVİM: Türk turizmi ve lobicilik

Son yıllarda turizmde gerek doğal, tarihi ve kültürel zenginliklerimizi, gerekse tesislerimizin ve hizmetimizin kalitesini dünyaya anlatmak adına çok büyük çabalar harcadığımız aşikar.
Bu çabaları daha da kolaylaştıracak bir koz da lobicilik. Fakat Türkiye'nin lobicilikte sistemli ve stratejik olarak yol alma konusunda daha çok çalışması lazım.
Peki nedir bu lobicilik? Genel itibariyle tanımlarsak lobicilik, kendi iddialarını, tezlerini, gerçeklerini, uluslararası arenada doğru yöntem ve araçlarla savunmak, karar alma mekanizmalarındaki kişileri ikna etmek, onları etkilemektir. Lobiciliği karar verme sürecini etkileme ve yönlendirme stratejisi olarak yorumlayabiliriz.
Lobicilik aynı zamanda olumlu imaj oluşturarak daha geniş kapsamlı bir tanıtım amacı da taşıyor. Özellikle küreselleşme denen olgunun dünyaya hakim olmasıyla lobicilik daha önemli hale geldi.
Turizm sektörünün temsilcileri olarak bizim esas sorgulamamız gereken ise Türk turizminin lobicilik faaliyetlerinde hangi noktada olduğu.
Yıllardır fırsat bulduğum her platformda turizmimizin en önemli eksikliğinin lobi faaliyetleri olduğunu hep dile getiriyorum. Bu noktada bireysel olarak kişi ve kurumların, acentelerin, tur operatörlerinin ve tesislerin patronlarına kişisel diyaloglarını Türkiye için kullanmaları yönünde bir çağrı yapmak istiyorum.
İki önemli isim: Ayık ve Yeni
Tüm dünyada turizmimiz adına lobi faaliyetlerini hakkıyla yapan iki isimden bahsedeceğim size... İki başkan, iki çok özel kişilik. Bu isimlerden biri Antalya Gazeteciler Cemiyeti (AGC) Başkanı Mevlüt Yeni... Yeni, dünyadaki benzer kuruluşlarla kardeş cemiyet olarak çalışmalarını sürdürüyor. Dünyadaki meslektaşlarıyla sıkı bir iletişim içinde çalışan Yeni, geçtiğimiz yıllarda TÜROFED, AKTOB ve Coral Travel'ın desteğiyle Rusya'dan 400 gazeteciyi Antalya'ya getirerek büyük bir başarıya imza atmıştı.
Ve Osman Ayık… Türk turizminin en etkin kuruluşlarından Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Ayık.
Sektördeki mütevazı kişiliği ile bilinen Osman Başkan da tüm dünyada Türkiye'yi tanıtmak adına vargücüyle çalışıyor.
Son bir yılda Almanya ve Rusya'da son derece önemli çalışmalara imzasını attı. Hedef turizm pazarları arasında başı çeken Hindistan'a Türk turizmcilerle birlikte tam anlamıyla bir çıkarma yaptı.
Şimdi size bu iki isimle birlikte içinde bulunduğum ve bundan da büyük gurur duyduğum bir organizasyondan bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz üzere geride bıraktığımız ay, Türkiye Gecesi'ni Moskova'da gerçekleştirdik. AGC Başkanı Yeni de bu organizasyonda plaket takdim edilen isimler arasındaydı. Yeni ve Ayık ile birlikte Rusya Gazeteciler Birliği'nin Başkanı Vsevelod Bodganov'u ziyaret ettik. Yeni'ye 'evladım' diye hitap eden Bodganov, Türkler için de 'en büyük dostlarım' ifadesini kullanıyor.
Lobiciliğin neresindeyiz?

Bu iki isim bugünlerde çok önemli bir organizasyonu hayata geçirmek için büyük çaba sarf ediyorlar. Her sene binlerce medya temsilcisinin katılımıyla gerçekleşen Dünya Medya Kongresi'nin 2014 ya da 2015 yılında Türkiye'de düzenlenmesi için çalışmalar yürütüyorlar.
Yaptığımız ziyarette Ayık ve Yeni bu kongreye Türkiye'ye getirebilmek için Bodganov'dan destek sözü aldılar. Ayık da konaklama ve organizasyon desteği sağlayacağının sözünü verdi.
Uzun yıllara ulaşan reklamcılık tecrübeme dayanarak söylüyorum ki, 2 bin gazeteciyi Türkiye'de ağırlayacak olmak Türkiye'nin tanıtımı için bulunmaz bir fırsat yaratacak. Bu organizasyonlar Türkiye'ye çekildikçe ülkeler arasındaki dostluklar artacak, önyargılar kırılacak.
Önemli pazarlardaki lobicilik faaliyetlerinin artarak devam etmesi, sektörün bunu milli bir görev olarak benimsemesi Türk turizmine çok şeyler katacak. Lobicilik faaliyetlerini hakkıyla yapabilmek için ise özel birimler oluşturulması şart.
Ben şahsım adına Türkiye'yi yurtdışında canla başla tanıtan ve bunu görev olarak benimseyen Ayık ve Yeni'ye teşekkürlerimi sunarak sözlerimi noktalıyorum.
Bu listeye ekleyebileceğimiz daha çok isim olduğunu, Bakanlığımızın ve Tanıtma Genel Müdürlüğümüzün de bu alanda büyük efor gösterdiğini de ayrıca hatırlatmak istiyorum.
Çok yakın bir gelecekte tüm bu lobicilik çalışmaları tek çatı altında ve sistematik olarak yürütülmesi dileğiyle...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.