Cumartesi 18.05.2013

Haluk ÜNCEL: EXPO'nun neresindeyiz?

EXPO 2016 ile ilgili web sayfasını ziyaret ettiğinizde, hemen başlığın altında sağ köşede bir geri sayım numarötürü mevcut, baktığınızda bugün itibarıyla 1071 gün kaldığını göreceksiniz. Bu tür büyük ve çok önem arz eden bir organizasyon için uzun bir süre değildir.
"Botanik" temalı "EXPO 2016 Antalya" ülkemizde düzenlenecek ilk EXPO'dur ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker'in Koordinatörlüğünde ve kendisinin başında bulunduğu bir yönetim kurulu tarafından oluşan bir kadro ile yönetilmektedir.
Yönetim kurulunda 9 üye bulunmakta ve Antalya heyeti, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ve Antalya Ziraat Odası Başkanlığı olarak temsil edilmektedir.
Ayrıca Bakanlık düzeyinde ise Kültür ve Turizm ile Ekonomi Bakanlığı'nın ilgili bürokratları bulunmaktadır.. Bütününe bakıldığında ise, EXPO 2016 sadece Antalya'ya değil Türkiye'ye mal edilen bir organizasyondur.
Biz konuyu önce deyimi yerinde ise "iğneyi kendimize çuvaldızı başkasına batıralım" sözünden hareketle yerel ölçekte değerlendirelim, sonra ilgili diğer kuruluşlara değiniriz. EXPO, Dünya Şampiyonaları, Olimpiyatlar gibi çok büyük organizasyonlar, uzun bir hazırlık süreciyle gerçekleştirilir. Hatta başvurup ta kabul edilmemesi dahi göz önüne alınarak 8-10 yıl öncesinden hazırlıklar başlar.
Kabul edilmesi halinde ise, çalışma takvimleri hemen devreye girer. Buna yol haritası da diyebiliriz. Şimdi, Antalya'da bir EXPO 2016'dır gidiyor, ancak görülen tablo şu; işin bütün yükü sadece Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker'in üzerinde gibi… Kimin ne yaptığı belli değil.
Mesela yönetim kurulunda bulunan Antalya Valiliği, EXPO 2016 için en az 200 günü kapsayan bir iş takvimi yapmış mıdır?
Büyükşehir Belediyesi de, böyle bir çalışmanın içine girmiş midir? Keza Büyükşehir, hafif raylı sistemin son durağı Meydan depolama alanından EXPO'nun yapılacağı Aksu'ya kadar olan 15 kilometrelik bir raylı sistem toplu taşıma işi için, belirli bir ölçekte planlama yapmış mıdır? Bunu Başkan Mustafa Akaydın yapsın demiyorum. Zaten bu konudaki düşünceleri belli…Sadece planını yapmış mıdır diye soruyorum. Normalde organizasyonun Antalya ve Türkiye'ye ne getireceğinin bilincinde olan bir belediye başkanının, çoktan bu planları Koordinatör Bakanlığa teslim edip Ulaştırma Bakanlığı'na gönderilmesini talep etmesi gerekmektedir.
Yine Büyükşehir'in bir iş takvimi hazır mıdır?
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ve Antalya Ziraat Odası'nda da 150-200 günü kapsıyan bir yol haritaları mevcut mudur?
Diğer illerin Ticaret ve Sanayi Odalarıyla, Ziraat Odaları arasında bir EXPO değerlendirmesi yapılmış mıdır? Dağa açıkçası bir irtibat kurulmuş mudur, EXPO'dan haberleri var mıdır?
Yukarıdaki değindiğim konular ile ilgili Antalya'yı temsil eden 4 yönetim kurulu üyesinin hiçbirinden bir açıklama yapılmamıştır.
EXPO'ya en çok sahip çıkması gereken Antalya kurumları an itibarıyla EXPO 2016'nın neresindedir? Kendilerine hatırlatmakta yarar var, 2020 Olimpiyatları için şimdiden İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir 300 günlük çalışma takvimi yaptı. Daha ne olacağı belli değil, ancak böyle bir çalışmanın içine girmişlerdir. Örnek almakta büyük fayda vardır.
EXPO 2016'nın selameti için, tüm yükü Bakan Eker'in sırtına vurmak çözüm yolu değildir. Antalya'nın kurumları bu işin neresinde olduklarını sorgulamalı ve ciddi bir çalışmanın içine girmelidir.
Timsah gözyaşları ile EXPO'yu değerlendirenlere fırsat verilmemelidir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.