Giriş Tarihi: 28.5.2013

Trende önceliği Burdur'a verin

Ulaştırma Bakanlığı Danışmanı Prof. Karaşahin, Antalya'nın önceliği Konya'dan gelecek hızlı tren yerine, Burdur hattındaki konvansiyonel trene vermesini önerdi

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Antalya Şubesi'nin düzenlediği, Antalya Ulaşım Sorunları ve Çözümleri Konferansı Dedeman Otel'de gerçekleşti. İMO Antalya Şube Başkanı Cem Oğuz'un başkanlığını yaptığı konferansın ilk oturumunda, Ulaştırma Bakanlığı Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, Antalya'da hızlı tren projesi konusunda bilgi verdi. Antalya'nın Türkiye'de limanı olan ancak demiryolu ağına bağlı olmayan iki kentten biri olduğunu vurgulayan Karaşahin, "1928 yılında önerilen demiryolu ağında Antalya yer alıyordu. Ancak geçen yıllarda Antalya demiryoluna kavuşamadı" dedi.
KONYA'YI BIRAK, BURDUR'A BAK

Antalya'nın 2023 vizyonunda hem Afyonkarahisar-Burdur hem de Ankara- Konya-Manavgat olmak üzere iki ayrı hatla demiryolu ağına bağlanacağını hatırlatan Karaşahin, "Antalya'nın öncelik vermesi gereken proje Burdur hattı. Çünkü bu hatta sadece tamamlanmayan 280 kilometrelik bölüm kaldı. Bu projenin tamamlanması için ısrarcı olunmalı. Proje çok uzun zaman alacak bir proje değil" diye konuştu.
TREN 'HIZLI' GELMEYECEK

Afyonkarahisar-Burdur-Antalya hattının saatte 250 kilometre hıza ulaşan yüksek hızlı tren projesi olmayacağını, saatlik hızın 160 kilometre seviyesinde olan konvansiyonel (geleneksel) tren projesi olduğunu açıklayan Karaşahin, "Bu projede Kepez'de bir istasyon düşünülüyor. Buradan Antalya Limanı arasında yük taşıması yapılacak. Ayrıca yolcu transferi için de raylı sistemle entegre olunacak" dedi.
ÇEVRE YOLU YETİŞMEZ
Konferansta, Karayolları 13. Bölge Müdürü Mustafa Karademir de Antalya'da yapılan çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Antalya'da gündemde 3 çevre yolu projesi olduğunu ifade eden Karademir, Burdur Korkuteli arasındaki Kuzeybatı Çevre Yolu projesinin yılsonuna kadar tamamlanacağını ifade etti. Kuzey Çevre Yolu'nun yatırım programına alınmadığını ifade eden Karademir, "4 Nisan'da bir yazı göndererek, Kuzey Çevre Yolu'nun yatırım programına alınmasını talep ettik. Bu sefer umutluyuz. Eğer yatırım programına alınmazsa, EXPO 2016'ya kadar açılma şansı zayıflıyor" diye konuştu.

100. YIL BULVARI BİR SAATTE GEÇİLECEK
Pamukale Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halim Ceylan ise 100. Yıl Bulvarı üzerinde stadyum ve spor salonunun yapılması halinde yaşanacak trafik yoğunluğunu ortaya koyan bir simülasyon hazırladı. Ceylan'ın açıkladığı 'trafik etki analizine' göre, Antalyaspor, Falez ve Samanyolu kavşaklarında şu anda kapasite kullanım oranı yüzde 55 seviyesinde. Ancak 30-40 bin kişilik bir stadyumun yapılması ile oluşacak 8 bin araçlık ek trafik yoğunluğu ile kapasite kullanım oranı yüzde 120'ye kadar çıkacak. Böylece 3 kilometrelik güzergahı geçmek bir saati aşacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.