Perşembe 30.05.2013

'Ulaşım Ana Planı' metrobüs öneriyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi Danışmanı ve Ulaşım Plancısı Erhan Öncü, kuzeybatıda Döşemealtı, doğuda ise Aksu'nun raylı sisteme metrobüsle bağlanabileceğini söyledi

Antalya Ulaşım Ana Planı'nı hazırlayan Ulaşım Plancısı Erhan Öncü, Haziran ayında Büyükşehir Belediyesi Meclisi'ne gelmesi beklenen Ulaşım Ana Planı'yla ilgili bilgi verdi. Alınan sonuçların raylı sisteme 2030 yılına kadar ihtiyaç duyulmayacağını gösterdiğini belirten Öncü Antalya'ya metrobüsü önerdi. Planlama sürecinde Kent Güvenlik Sistemi (MOBESE) kayıtlarından da yararlandıklarını ve hız etütleri yaptıklarını söyleyen Öncü, ayrıca vatandaşlara yönelik anket çalışması da yürüttüklerini kaydetti. Öncü anketten çıkan sonuçlarla ilgili bilgi verdi.
İLGİNÇ SONUÇLAR ÇIKTI
Antalya genelinde 8 bin 820 konutta, 29 bin 617 vatandaşla 'kent ulaşım anketi' yaptıklarını anlatan Öncü, "Buna göre, günlük 1 milyon 431 bin yolculuk yapılıyor. Yolculukların 964 bini araçlı, 453 bini yaya, 15 bini bisikletle gerçekleşiyor. Araçlı ulaşımın 891 bini mahalle dışına gerçekleşiyor. Mahalle içindeki ulaşımın ise yüzde 76'sı yaya olarak yapılıyor. Yolculukların, 1 milyon 142 binlik bölümü ev-okul ve ev-iş arasında geçerken, bunun dışında kalan bölüm ise 288 bin seviyesinde kaldı. Okula yapılan yolculukların yüzde 55'i yaya olarak gerçekleşiyor. İş ulaşımında ise yüzde 79,7 araç kullanılıyor" diye konuştu.

METROBÜS ALTERNATİF OLABİLİR

DPT'nin Kalkınma Planı'nda, saatte 15 bin yolcu sayısının olmadığı yerlerde raylı sisteme destek verilmediğini hatırlatan Öncü, "Antalya'da yolculuk değerlerinin 2030 yılında bile bu oranın altında kaldığını gördük" dedi. Bu nedenle Antalya'da raylı sistemin uzatılmasının gündemde olmadığını ifade eden Öncü, "Mevcut raylı sistemin olduğu hatta saatlik yolcu sayısı 8 bin seviyesinde. Diğer yoğun güzergahlar olan Döşemealtı- Fatih durağı arasında saatlik yolcu kapasitesi 7 bin 500 ve Meydan-Aksu arasında ise saatlik 7 bin yolcu kapasitesine ulaşılabilir. Bu bölümlerde raylı sistem yerine metrobüs bir alternatif olabilir" diye konuştu. 100'üncü Yıl Bulvarı'nın Ulaşım Ana Planı'nın ana hattını oluşturacağını dile getiren Erhan Öncü, burada 'şaşırtmalı duraklı metrobüs' sistemini önerdiklerini belirtti.
TRAFİK NÜFUSTAN HIZLI ARTACAK
Gelecekle ilgili öngörüleri de paylaşan Öncü, Antalya'da trafikteki yoğunluğun, nüfusun artış hızından daha hızlı yükseleceğini söyledi. Kişi başı yolculuk sayısı anlamına gelen, yolculuk üretim katsayısının Antalya'da 1,37 olduğunu anlatan Öncü, "Araçla yolculuk oranı ise 0,92. Mahalle dışı araçlı yolculuk katsayısı ise 0,81. Gelişmiş ve zengin ülkelerde bu katsayı 3'ü geçiyor" diye konuştu. 2030 yılında Antalya merkez nüfusunun 2 milyon 200 bine ulaşmasının öngörüldüğünü hatırlatan Öncü, "Antalya'da refah seviyesinin yükselmesiyle birlikte kişi başı yolculuk sayısı da artacak. 2030'da 1,70'e ulaşması bekleniyor. Araçlı ulaşım katsayısı 1,16, mahalle dışı ise 1 olacak. Bugün mahalle dışı araçlı yolculuk sayısı 891 bin seviyesinde. 2030'da 2,2 milyon olacak" dedi.
PLANLAMA SÜRECİYLE GEÇEN 24 YIL
Antalya İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cem Oğuz, Antalya'da ulaşım planlama sürecini anlattı. Antalya'da kent içi ulaşım planlamalarına yönelik çalışmaların 1989 yılında başladığını ifade eden Oğuz, "1989 yılında dönemin Belediye Başkanı Hasan Subaşı tarafından Akdeniz Üniversitesi'nden Prof. Dr. Mete Sümer'e yaptırıldı. Daha sonra 1995 yılında Prof. Dr. Cüneyt Ekler ve ekibine yaptırılan ulaşım planlama çalışması sonucu üç ciltlik bir rapor hazırlandı" diye konuştu. Cem Oğuz, 2000 yılında dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Bekir Kumbul tarafından LRT Planlama Danışmanlık Rıfat Türkkan'a, Antalya ve yakın çevresi ulaşım etüdü ve ulaşım nazım planı çalışması başlatıldığını ancak tamamlanamadığını söyledi. Oğuz, "Daha sonra dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel tarafından MNL Ltd. Şti. ulaşım master planı çalışması verilmiş, 17 Şubat 2005'te başlayan çalışma 17 Haziran 2005'te tamamlanarak Büyükşehir Belediye meclisinden onay aldı. Ancak diğer çalışmalar gibi bu çalışmadan da bir sonuç alınamadı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.