Perşembe 06.06.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 05.06.2013

Mavi bayrakta halka plaj yok

Dünyanın Mavi Bayrak lideri Antalya, halk plajlarında ise alt sıralarda. Mavi Bayraklı plajların çoğu otellerde. Merkezde sadece 14 tane Mavi Bayraklı halk plajı var

Uluslararası alanda plaj ve marinalara verilen en prestijli çevre ödülü olan Mavi Bayrak sayısında, Türkiye, Fransa'yı tahtından etti. Türkiye 383 plaj, 21 marina ve 13 yat ile İspanya ve Yunanistan'dan sonra en çok Mavi Bayrak sahibi olan üçüncü ülke oldu. Geçen yıl Mavi Bayraklı plaj sayısı 355 ve marina sayısı ise 19'du. Türkiye'nin başarısında en büyük pay ise şüphesiz Antalya.
DÜNYA BİRİNCİSİ ANTALYA

Mavi Bayrak sayısında Antalya, dünyada kentler arasında birinci sırada yer alıyor. Antalya'nın en yakın takipçileri ise Fransızca "mavi kıyı" anlamına gelen Cote d'Azur bölgesini de içine alan Fransa'nın Provence ile İspanya'nın Galiçya bölgesi.
ZİRVEDE KEMER VAR

Antalya'da 197 plaj, 6 marina ve 5 yat 2013 yılında Mavi Bayrak almaya hak kazandı. İlçelerde ise birinci sırada 47 ile Kemer zirvede yer alırken, Manavgat ve Alanya'da 43, Serik'te 25, Muratpaşa'da 10, Kaş ve Aksu'da 8, Büyükşehir sınırlarında ve Konyaaltı'da 6 ve Gazipaşa'da 1 Mavi Bayraklı plaj bulunuyor. Antalya'da sahili olan ancak Mavi Bayrak bulunmayan ilçeler ise Kumluca, Finike ve Demre olarak sıralanıyor. Ancak Mavi Bayraklı plajların büyük çoğunluğu ise turistik tesislerin bünyesinde bulunuyor. Antalya'da Mavi Bayraklı halk plajı sayısı ise sadece 34. Mavi Bayraklı halk plajlarının Konyaaltı sahilinde 6 tane, Beach Park'ta 4 tane ve Lara, Örnekköy, Mermerli ve Sarısu'da birer tane olmak üzere sadece 14 tanesi kent merkezinde bulunuyor. Kalan 20 halk plajının ise 5'i Side'de, 4'ü Alanya'da, 3'ü Kemer'de, 2'si Serik'te, 1'i Beldibi'nde ve 1'i Gazipaşa'da. Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) Mavi Bayrak Koordinatörü Lokman Atasoy ise kent merkezindeki Mavi Bayraklı plaj sayısının 10'un altına düşebileceği konusunda uyardı. Konyaaltı sahilinde yaşanan yönetimsel belirsizliğe değinen Atasoy, "Plajlara mavi bayrak verirken, işletmelerin yanı sıra, yerel yönetimlerin de garantörlüğü aranıyor. Bu belirsizlik sürerse, Mavi Bayrak iptalleri yaşanabilir. Bir an önce konunun çözüme kavuşması gerekiyor" diye konuştu.
PLAJLARDA ZOR

Mavi Bayraklı halk plajları konusunun önemine dikkat çeken Lokman Atasoy, "Halk plajlarında, Mavi Bayrak standartlarını sağlamak daha zor. Standartları sağlamak maddi güç ve donanım imkanı istiyor. Turistik tesislerde bu işler daha kurumsal yapılıyor. Ayrıca halk plajlarında, sirkülasyonun fazlalığı gibi zorluklar da var. Vitrinimiz halk plajları. Bu yıl mavi bayraklı halk plajı sayısını arttırmaya çok önem vereceğiz" diye konuştu. Turistik tesis bünyesindeki otel plajlarının da halkın kullanımına açılmasının önemine dikkat çeken Atasoy, "Vatandaşın kullanabilmesi de Mavi Bayrak için bir kriter. Yerli halkın da belirli prensipler ve fiyat politikaları ile otel plajlarını kullanabilmesi gerekiyor. Dünyadaki kullanımı bu şekilde" diye konuştu.
ULUSLARARASI DENETİM
Lokman Atasoy, bayrak almayı hak eden plajların sıkı denetlendiğini belirterek, Mayıs ile Eylül ayları arasında iki ayrı ekiple günde 10 ayrı işletmeyi denetleyeceklerini açıkladı. Yapılan denetimlerde, Mavi Bayrak kriterlerinin ihlalinin tespiti halinde, bayrakların indirileceğini vurgulayan Atasoy, "Bizim için en önemli konu, alınan bayrağın korunması" dedi. Atasoy, ayrıca Halk Sağlığı ekipleri tarafından, sezonda Antalya'da 220 noktadan 15 günde bir su analizi ve mikro biyolojik tahlil yapıldığını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.