Salı 18.06.2013

Yeni tesisler turizmde doluluğu tehdit ediyor

Holiday Plan Kontrat Yönetimi Direktörü Bekaroğlu, turistik tesis sayısında 2 yılda gerçekleşen artışın otel doluluklarını etkilediğini, doldurmak için 1 milyon ekstra turist gerektirdiğini açıkladı

Antalya'da her yıl açılan yeni turistik tesisler nedeniyle, yatak kapasitesi sürekli büyüyor. Turist sayısındaki artış, yatak kapasitesindeki artışın altında kalmasıyla da otel dolulukları olumsuz etkileniyor. Holiday Plan Kontrat Yönetimi Direktörü Levent Bekaroğlu, yatak kapasitesindeki artışı ve bu artışı karşılamak için turist sayısında yaşanması gereken artışı masaya yatırdı.
2 YILDA 57 BİN YENİ YATAK

2011'de işletme ve yatırım belgeli yatak sayısının 384 bin seviyesinde olduğunu hatırlatan Bekaroğlu, 2012 yılında yatak sayısının 412 bine ulaştığını ve resmi rakamlara göre 1 yılda yatak sayısının 27 binin üzerinde arttığını kaydetti. 2013 yılında da 30 bin ekstra yatağın faaliyete geçtiğini açıklayan Bekaroğlu, 2 yılda yatak kapasitesindeki artışın 57 bin olduğunu ifade etti.
2013'ÜN YÜKÜ AĞIRLAŞTI

Ortalama kalış süresini 9 gün olarak kabul eden Bekaroğlu, yaklaşık 216 gün olan yaz sezonunda otellerin yüzde 80 doluluğa ulaşması için gereken turist sayısındaki artışı analiz etti. Buna göre, 2012'de bu doluluğa ulaşmak için 530 bin, 2013'te ise 575 bin yeni turistin Antalya'ya gelmesi gerektiğini açıklayan Levent Bekaroğlu, iki yılda turist sayısında toplam 1 milyon 105 bin artış yaşanması gerektiğini söyledi. Turist sayısının 2011 yılında 11 milyon olduğunu hatırlatan ve bu hesaba göre turist sayısının 2013'te 12 milyon seviyesine ulaşması gerektiğini hatırlatan Bekaroğlu, "Buna karşılık, 2012'de turist sayısında, artış bir yana, 175 bin düşüş yaşandı. Bu nedenle 2013'te doluluğu tutturmak için gerekli olan yeni turist sayısı da yükseldi" dedi.
DOLULUK SORUNU

2013'te bir çok tesisin hedeflediği doluluklara ulaşamayacağını vurgulayan Bekaroğlu, müşteri memnuniyeti ile fiyat-hizmet ilişkisi iyi olan tesislerin, bu işten en az zararla çıkacaklarını kaydetti. Bekaroğlu, sağlıklı bir büyüme için çözümünün ise yatak kapasitesindeki artışın, turist sayısındaki artışın üzerinde olmaması ile yeni turizm pazarlarının bulunması olduğunu sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.