Perşembe 04.07.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 03.07.2013

Çok oda değil ‘İyi hizmet kazandırır’

Antalya'nın köklü şirketlerinden Turaçlar AŞ'nin turizm grubu Sunis Hotels'in yatırım atağı sürüyor. 2013'te iki oteli bünyesine katan Grup 2014 ve 2016'da iki oteli daha işletmeye açacak

Sunis Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Namık Ünal, yeni hedefleri ve yatırımları konusunda bilgi verdi. 2006'da Side bölgesinde Kumköy Beach Resort&SPA ile başlayan turizm maceralarının, 2009'da Evren Beach Resort&SPA ile devam ettiğini, 2012'de Petrol Ofisi arsasını satın aldıklarını ve gelişecek koşullara göre burada bir yatırım hedeflediklerini belirten Ünal, 2013'te Hotel Su ve Elita Otelleri ile 5 bin 500 yatak kapasitesine ulaştıklarını söyledi. "Çok oda ile değil, çok iyi hizmetle ve yüzde 100 misafir memnuniyeti ile misafir kazanılacağını öğrendik" diyen Namık Ünal, Kaş bölgesinde satın aldıkları Aqupark Otel'i yıkıp yerine, 70 odalı, üstün mimari konsepti ile Akdeniz'in en güzel butik otelini, İzmir Özdere'de satın aldıkları 120 dönüm arazide ise aquparkı ve lunaparkı ile Ege'nin incisi bir tatil köyü kuracaklarını, bunun da 2016 yılında hizmete gireceğini söyledi. Namık Ünal ile Konyaaltı sahilindeki Hotel Su'nun terasında keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.
Turizme nasıl başladınız?
Dedemizden kalan bir arazimiz vardı. Ailemiz ile biraraya geldik. Bu araziyi ne yapabileceğimizi düşündük ve otel yapma kararı aldık. Oraya Kumköy Beach'i yaptık. 1972 yılı o zaman hiçbir otel yoktu. Türkiye'de turizm 1987 yılından sonra başladı. Daha önce arazimiz vardı ama imkanımız, gücümüz yoktu. 2004'te inşaatına başladık 2006 yılında turizme başladık. Turizm meyve bahçesine benzer. Meyve bahçesine ne kadar iyi bakarsanız ilacını verirseniz gübresini verirseniz budamasını yaparsanız o kadar kaliteli meyve alır para kazanırsınız. Turizm de buna benzer. Turist meyve bahçesidir. Ne kadar iyi bakarsanız o kadar para kazanırsınız. Bakmazsanız çöpe dökersiniz o meyveyi.
Yatırımlarınızı planlayarak mı yapıyorsunuz?
Hotel Su ve Elita karşımıza çıkan fırsatlardı ama diğerleri öyle değildi. Bu şansla alakalı değil. İşinizi sevmek, işinize sahip çıkmak ile ilgili. Hizmet kalitesinin ön plana çıkması bizi turizmde ön plana çıkardı. Yatırımlarımızın hepsi benim için en doğru olanlar. Ama Kumköy Beach bizim ilk göz ağrımız onun için oranın önemi bir başka. Ama orası da hakikaten iyi bir otel. Kumköy ve Evren Beach dünya sıralamasında ilk 10 otelin içerisindedir. Evren Beach 2011 yılında Almanların kaldığı 446 bin otel içerisinde aile konseptinde dünya birincisi seçildi. Kumköy'de 30'dan fazla ödülümüz var.
KALİTEDEN KESİNTİ OLMAZ

Bu başarıların sırrı ne?
Bizim tesislerimizde 365 gün hiçbir kısıtlama yoktur. Yıllık kullanacağımız kuzuları Balıkesir'den süt kuzu döneminde getirir, depomuza koyarız. Misafirimize koyun eti değil süt kuzu eti yedirmek için çabalıyoruz. Ben damak tadına önem veriyorum çünkü bu çok önemli. Aşkın yolu mideden geçer. Ben misafire sunduğum hizmetin bedelini alıyor muyum ona bakıyorum, misafir de ödediği ücretin karşılığını alabiliyor mu ona bakıyor. Biz misafirimize ödediği bedelin karşılığını vermeye çalışıyoruz. Şu ana kadar neredeyse sıfır şikayetle gidiyoruz. Müşteri memnuniyetimiz yüzde 97 civarlarında. Müşteri 2 euro için memnun değilse zaten bir daha gelmiyor. Böylelikle Türk turizmi kaydediyor. Adam geliyor yiyecek bulamadım diyor. Otelde büfesinde her gün tavuk, tavuk, tavuk. Adam artık kanatlandım uçacağım diyor. Bizim büfelerimizde yok, yok. Hiçbir şeyde kısıtlama yok.
Size göre bu başarıdaki payınız nedir?
Ben her şeyi bilmem, bilene saygıda kusur etmem. Her şeyi bileceğim diye bir kaide mi var? Başarı için ekibi iyi motive etmek gerekir. Ben geçerken birisi yemek yiyor ya da sigara içiyorsa, o anda dinleniyordur kesinlikle rahatsız olmamalı ne yapıyorsa ona devam etmeli. Benim olduğum ortamda personelim ben orada olduğum için rahatsız olmamalı veya mevcut halinden herhangi bir değişiklik yapmamalı. Biz 2 bin kişilik büyük bir aileyiz. İşçiler işini yaptığı sürece, hainlik yapmadığı sürece her yerden, bütün tesislerimizden keyif alıyorum. Bazen gidiyorum, çalışırken işini yapmıyor, hainlik yapıyor o zaman üzülüyorum. Ticaretin içerisinde kar da var zarar da. Onlar beni çok fazla üzmüyor da insanların hainlikleri gerçekten çok üzüyor. Biz işimizi doğru yapmaya çalışıyoruz. Kimsenin ekmeğinde, namusunda, yerinde gözümüz yok.
Antalya'nın turizmi hangi tarafa doğru yön alıyor?
Biz daha başındayız. Türk turizmi yolun daha başında. 10 yıl falan değil, hizmet verdiğin sürece devam edecek. İspanya kaç yıldır turizm yapıyor? 60-70 yıldır. İspanya'nın reklama ihtiyacı yoktu. Çünkü rakibi yoktu. İnsanlar Türkiye'yi bilmiyordu ki yeni geliyorlar. Dünyanın en iyi tesisleri bizde. Beğenmediğiniz o tesisler bile dünyanın en iyi tesisleri arasında ama herkes kendi kalitesini yükseltirse Türk turizmi çok daha iyi yerlere gelir. Antalyalılar turizmin içinde doğuyor. Bu bir avantaj.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.