Pazar 28.07.2013

Antalya'ya reklam ihaneti

Turizm kenti Antalya'nın en güzel ve işlek caddeleri, reklam amaçlı kullanılan bilboard, megalight, raket ve totemlerle adeta istila edildi

Paris, Roma gibi turizm kentleriyle yarışması beklenen Antalya'nın en güzel ve işlek caddeleri, belediyelerin reklam kazancı elde etme pahasına sürekli sayısını arttırdığı bilboard, raket, totem ve megalightlarla görüntü kirliliğine kurban edildi. Konuyu gündeme taşıyan Antalya Kent Konseyi Başkanı Semanur Kurt, İçişleri Bakanlığı'nın belediyelerin tanıtımlarla kaynak israfı yaratmalarının önüne geçmek için geçen yıl sunduğu Tanıtım ve Kutlama Harcamaları başlıklı yönergesinin de hiçe sayıldığını dile getirdi. Siyasi ve para kazanma uğruna Antalya'nın görsel kirliliğe kurban edildiğini belirten Kurt, Danıştay'ın emsal teşkil eden kararları olduğunu vurguladı.
BAŞKAN FOTOĞRAFI YASAK

Geçen yıl İçişleri eski Bakanı İdris Naim Şahin imzasıyla 81 ilin valisine bölgelerindeki belediyelere iletmesi amacıyla yayımlanan Tanıtım ve Kutlama Harcamaları yönergesinin 4'üncü maddesi; "Belediyelere ait reklam panolarında kutlama mesajları yayınlanırken belediye ya da yapılan hizmetler yerine belediye başkanının adı ile fotoğrafının ön plana çıkarılması biçimindeki uygulamalardan kaçınılacaktır" şeklinde. Ayrıca Büyükşehir Belediyesi yönetmeliğine ters düşen kavşaklara ve refüjlere koyulan reklam tabelaları, sürücülerin trafik yönlendirmelerine ve ışıklandırmalarına olan dikkatini dağıtıyor, bazı noktalarda da görüşü engelleyebiliyor. Belediyelerin yarattığı hal böyleyken, esnaf da dilediği gibi tanıtım yapması Antalya'yı tam bir reklam çöplüğüne çevirdi. Esnafın tabelalarının yanına indirim ve kampanyalarını duyuran afişler de asmasıyla, reklam kirliliği yaşanıyor.
BELEDİYE YAPARSA...

Belediyeler bunları yaparsa halkın da bundan geri kalmadığını belirten Prof. Tuncay Neyişçi, Büyükşehir Belediyesi'nin 'caddeleri güzelleştiriyoruz' sloganıyla yaptığı yenilemelerin de boşa gittiğini söyledi. Kentin bu şekilde güzelleşmeyeceğini belirten Neyişçi, "Ben tıraşımı olmuşum, papyonumu takmışım ama gömleğimin yakası kirli olursa olur mu?" dedi.
TURİSTİK ŞEHİRLERDE YOK

Antalya'nın Paris gibi güzel kentlerle yarışabileceği iddiasını yinelediğini vurgulayan Prof. Neyişçi, eksik olanın estetik olduğunu söyledi. Elektrik diğerinden refüjüne, kaldırıma kadar hepsinin bütüncül bir planlamayla yapılması gerektiğini belirten Neyişçi, "Doktor ve avukat gibi meslek tabelaları da tek tip değil, standardı yok. Hangi turistik şehirde var bu? Belediyenin böyle bir düzenlemesi olmadığı zaman herkes her istediğini yapar. Efendim dönerci şunu söyle yapabilir, tipi şudur demesi lazım. Kalitesi şusu busu her şeyin standardı olmalı" diye konuştu.
BAŞKAN KENDİNDEN ŞİKAYETÇİ

Bu konudaki Büyükşehir Belediyesi Başkanı Mustafa Akaydın'ın açıklamasında duruma kendisinin de tepkili olduğunu dile getirmesine atıfta bulunan Neyişçi, "Belediye başkanı ben de karşıyım diyor. Ama kendi sorumluluk alanından bahsediyor. E senin caddene kim ne koyabilir. Kendi sorumluluk alanından belediye şikayet ediyor, eğer oranın tasarrufu sendeyse kullandırtmayacaksın" dedi.
VALİ ÖZTÜRK'TEN DESTEK

Antalya Valisi Sebahattin Öztürk de tabela istilasını sona erdirme konusuna destek verdi. Reklam panolarının şehrin doğal yapısını bozmasına göz yumulmaması gerektiğini belirten Öztürk, "Şehrin tüm dinamikleriyle birlikte hareket ederek bu sorunun çözümünde ortak bir nokta bulunacaktır" diye konuştu.
YÖNETMELİK NE DİYOR?
İçişleri eski Bakanı İdris Naim Şahin imzasıyla Tanıtım ve Kutlama Harcamaları başlıklı yönetmelik, belediyelerin yürüttüğü hizmetlerin ve bilgilendirme yerine belediye başkanlarının tanıtımının yapılmasının ve kaynakların israf edilmesini önlemek için 09.02.2012 tarihinde 81 ilin valiliğine gönderilmişti. Valilere bu yönetmeliğin belediyelere duyurulması ve maddelerin uygulanıp uygulanmadığının takibi isteniyor. İşte bu yönetmelik maddeleri:
1-Belediyelerce gerçekleştirilecek tanıtım faaliyetlerinde belde halkının algılaması dikkate alınarak pozitif algılamayı sağlayacak şekilde beldenin tanıtımı esas alınacak, belediye başkanının şahsi tanıtımının yapıldığı düşüncesine sebebiyet verebilecek uygulamalardan özenle kaçınılacaktır. 2-Yol ve kaldırım yapımı, asfalt yenilenmesi ve çevre düzenlemesi gibi rutin hizmetler için tanıtım yapmak yerine bilgilendirme gereken hizmetler belirlenerek bu hizmetler için tanıtım yapılacaktır.
3-Yapılacak tanıtım faaliyetlerinde kişiler değil, hizmet ve faaliyetler ön plana çıkarılacaktır.
4-Belediyelere ait reklam panolarında kutlama mesajları yayınlanırken belediye ya da yapılan hizmetler yerine belediye başkanının adı ile fotoğrafının ön plana çıkarılması biçimindeki uygulamalardan kaçınılacaktır. 5-Genelge hükümleri tüm belediyelerce hassasiyetle uygulanacak, genelgenin uygulanmasında gerekli gözetim ve denetim, ilgili valilikler ve Bakanlık denetim elemanları tarafından gerçekleştirilecektir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.