Pazar 28.07.2013

Gülde 500 ton kayıp

Isparta'da gül çiçeği rekoltesi olumsuz hava koşulları nedeniyle yüzde 10 düştü. Gülbirlik Genel Müdürü Çelik, geçen yıl 6 bin 500 ton olan rekoltenin bu yıl 6 bin ton olduğunu bildirdi

Dünya gül yağı üretiminin yüzde 61'inin karşılandığı Isparta'da bu yılki gül çiçeği rekoltesi, olumsuz hava şartları nedeniyle yüzde 10 düştü. Gül ve Gülyağı Satış Kooperatifi (GÜLBİRLİK) Genel Müdürü Hasan Çelik, yaptığı açıklamada, bu yıl gül çiçeği kampanyasının geçen yıllara oranla biraz daha erken başladığını söyledi. Gül hasadının 50 gün sürdüğünü anlatan Çelik, hasat döneminde çok büyük anlamda bir sorun yaşanmadığını kaydetti. Geçen yıla oranla bu yılki gül çiçeği rekoltesinde yüzde 10 düşüş yaşadığını belirten Çelik, "Kampanya başlarında yüksek rakamlarda bir rekolte beklentimiz vardı ama haziran ayında yaşanan lodos nedeniyle rekolte düştü. Çok büyük bir riske maruz kalmaksızın hasadı tamamladık. Ürünlerimizi pazarlama noktasına kadar getirdik" dedi.
TABAN FİYAT DAHA SONRA

Bu yıl gül çiçeği üretiminin 6 bin ton civarında gerçekleştiğini bildiren Çelik, "Geçen yıl rekoltemiz 6 bin 500 ton civarındaydı. Olumsuz bir şey olmasaydı bu yıl üretimin 7 bin tonun üzerine çıkması beklentisi vardı" diye konuştu. Çelik, her şeye rağmen rekoltenin kendileri için iyi olduğunu ifade ederek, pazarlama çalışmalarına başladıklarını, numunelerin müşterilere gönderildiğini söyledi. Çelik, Gül Çiçeği ve yağı fiyatlarının pazarlama sürecinin tamamlanmasının ardından belli olacağını kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.