Perşembe 01.08.2013

İsrail'in özür dilemesi meyvelerini veriyor

Mavi Marmara saldırısının ardından önemli oranda düşüş gösteren İsrailli turist sayısı, İsrail hükümetinin Türkiye'den özür dilemesinin ardından hızlı bir artış gösterdi. Kültür ve Turizm Bakanlığının verilerinden derlenen bilgilere göre, geçen ay Türkiye'ye giriş yapan İsrailli turist sayısı, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 86 artarak 7 bin 369'dan 13 bin 713'e yükseldi. Ocak-haziran döneminde gelen turist sayısı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 80 artış kaydederek 31 bin 652'den 57 bin 82'ye çıktı.
ÖNEMLİ ARTIŞ VAR
Son verilere ilişkin değerlendirmelerde bulunan Antalya merkezli Kalanit Tours Genel Müdürü Serdar Ünsalan, Antalya'ya getirdikleri İsrailli turist sayısında geçen yıla oranla ciddi artış yaşandığını belirterek, "Firma olarak geçen yıl İsrail'den bin 300 turist getirmiştik, bu yılki rakam 5 bin 500 olarak gerçekleşti. Temmuz ayında da geçen yılın aynı ayına göre 2,5 katına çıktı" dedi.
YUNANİSTAN DÖNÜŞÜ
İsrail' den getirdikleri turistlerin yüzde 75'inin etnik köken olarak da İsrailli olduğuna dikkati çeken Ünsalan, Mavi Marmara olayının ardından Yunanistan'a giden turistlerin dönmeye başladığını söyledi. Gelenlerin genellikle bireysel misafirler olduğunu anlatan Ünsalan, 2014'te gruplar halinde gelecek turist sayısı göz önüne alındığında İsrailli turist sayısında önemli artışlar beklenebileceğini dile getirdi. Türkiye'yi ziyaret eden İsrailli turist sayısı 2009'da 331 bin 582 iken, bu sayı saldırının gerçekleştiği 2010 sonu itibarıyla yüzde 67 azalmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.