Pazar 25.08.2013

Antik dönemlerin lideri sınıfta kaldı

ATB'nin tarım toplantısında konuşan Prof. Dr.Nevzat Çevik, Antalya zeytinciliğinin bugün sefalet içinde olduğunu söyledi

Antalya Ticaret Borsası'nın (ATB) tarım toplantısının konuşmacısı Arkeoloji Profesörü Nevzat Çevik, 5 bin yıllık tarihi olan Antalya tarımının günümüzde kötü seviyede olduğunu özetleyen bir sunum yaptı. 3 bin yıldır zeytincilik yapılan Antalya'nın Pamfilya bölgesinin dünya ihracat şampiyonu olduğunu anlatan Prof. Çevik, "Günümüzde Antalya'nın zeytincilikte adı geçen 5 tane markasının olmaması, aslında sefalettir. Antalya'da nerede kazı yapsak, bir kitabe bulsak, içinde mutlaka zeytincilikle ilgili bir buluntu, yazı ortaya çıkarıyoruz" dedi.

OY DÜŞÜNCESİ HATA

Binlerce yıllık tüm medeniyetlerde kırsal bölgelerin kenttekileri doyurduğunun altını çizen Çevik, "Zeytinlikler, tarlalar, günümüzün organize sanayi bölgeleri gibi antik kentlerin dışında olur. Bugün oy potansiyeli yok diye kırsalı önemsemezseniz, büyük hata olur" diyerek günümüzün tarım politikalarına tarihsel bir eleştiri sundu. Antik çağlardaki insanların kentlerini zor şartlarda dağlık bölgelere kurduklarına dikkat çeken Çevik, tarım yapılabilecek düz alanlara kıyamadıkları için bu tercihi yaptıklarını söyledi. Tarımın bulunmasıyla yerleşik düzenin ve medeniyete geçişin olduğunun altını çizen Çevik, antik çağda düz araziye ev yapılmadığını şimdi ise tarım arazilerine apartman yapıldığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.