Pazartesi 26.08.2013

Antalya turizminin şifreleri

Turist sayısındaki artışın nedenlerini sıralayan Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, artışın kaynağında Rusların yer aldığını söyledi

Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, 2013 yılı turizm sezonunun Gezi Parkı olayları ve halen devam etmekte olan Mısır'daki iç karışıklıklar yüzünden şekil değiştirdiğini söyledi. Antalya'ya gelen turist sayısındaki değişikliğin arkasında bu iki olayın yer aldığını ifade eden Yavuz, karışıklıklara rağmen turist sayısında yaşanan artışın kaynağında Rusların yer aldığını ifade etti.
RUSLAR ÖNE GEÇTİ

Turist sayısındaki artışın altında yatan nedenlerin turizmciler tarafından iyi analiz edilmesi gerektiğini aktaran Yavuz, "Gerek içeride, gerekse bölgede yaşanan krizler bölgeyi beşik gibi sallamasına rağmen Antalya turizmi sayısal yükselişini koruyor. Temmuz ayı itibarı ile geçen senenin aynı dönemine göre 430 bin daha fazla turist geldi Antalya'ya. Bu da yüzde 7.5 oranında bir artış demektir. Turizmciler artık geçici ve dönemsel artışların yerine sayıların içindeki şifreleri bulmaya ve bu artışın sürekli ve sağlıklı olması konusuna odaklandılar" dedi.
ALMANLAR KAÇTI

Gezi Parkı olayları ve Mısır'daki iç karışıklığın Alman turist sayısında büyük bir düşüş yaşanmasına neden olduğunu aktaran Yavuz, tatil tercihini Mısır'dan yana kullanan Rusların olaylar nedeniyle rotasını Antalya'ya çevirdiğini söyledi. Almanların yarattığı kaybı, olaylara daha soğukkanlı yaklaşan Rusların kapattığını ifade eden Yavuz, "Mısır'daki olaylar nedeniyle Almanya başta olmak üzere Avrupa'dan gelen turist sayısında yüzde 24'lere varan bir düşüş söz konusu. Bu düşüşe rağmen toplam gelen turist sayısındaki artışın kaynağı ise Rusya. Rus turistler bu tür kriz ortamlarında daha soğukkanlı davranıyor. Şu ana kadar gelen Rus turist sayısı nerdeyse geçen yılları geride bıraktı. Rus pazarında yüzde 36 oranlarında artış söz konusu" diye konuştu.
DAĞILIM DEĞİŞTİ

Rusların 400 bin kişilik bir farkla Almanların önünde olduğuna dikkat çeken Yavuz, sözlerini şu şekilde devam ettirdi: "İlk 7 ay sonunda Rus turistler 400 bin kişilik bir fark yakaladılar ki bu geçtiğimiz yılın aynı dönemlerinde ancak yarısı kadar gerçekleşiyor ve sezon sonuna doğru bu fark kapanıyordu. Bu yılsonunda farkın kapanması son gelişmeler ışığında pek mümkün gözükmüyor. Zira Mısır'ı iptal eden Ruslar, Antalya'yı tercih ederken, Almanlar genelde İspanya, Yunanistan ve Hırvatistan'a yöneliyor. Bu Yunanistan'ın altın yılını yaşamasına neden oldu. Yunanistan yeni bir rekora doğru gidiyor. Bu sayısal değişim sezon sonu itibarı ile ilk kez Antalya turizm pastasının içindeki dağılımı değiştirecek gibi gözüküyor. Rus misafirler yüzde 30 civarına ulaşan payları ile Antalya turizminin zirvesine göz dikmiş durumdalar."
GEZİ PARKI ETKİSİ
Batı Avrupa'nın Haziran ve Temmuz aylarında çekimser kalmasını Gezi Parkı olayları esnasında karar verememelerine bağlayan Yavuz, "Almanya, Hollanda, Fransa ve Avusturyalı misafirlerde bu dönemde önemli kayıplar yaşanırken, Rusya ve Ukrayna'da çok ciddi artışlar kaydedildi" dedi. Rus turistlerin krizlere karşı daha mukavemetli olduğunu söyleyen Yavuz, "Rusya'nın yanı sıra 4 yıl öncesine göre sayısını ikiye katlayan Kazakistan pazarı çok kısa bir süre içerisinde kendisini ilk 10 içine sokabilmeyi başardı. İsrail 4 yıl öncesindeki sayılarına ulaşıyor. Ancak İran yüzde 60 yaklaşan bir kayıp yaşadı. İlk 7 ay itibarı ile toplamda 40 ülkenin 15 inde düşüş yaşadı" şeklinde konuştu.
KIŞ TURİZMİ BÜYÜK YARA ALABİLİR
Gelişmelerin iyi analiz edilmesi gerektiğini belirten Yavuz, Antalya turizmini dış etkenlerden koruyacak eylem planı içerisinde şu konu başlıklarına yer verilmesi gerektiğini söyledi: "Antalya turizmi Doğu Avrupa'da güçlenirken, Batı Avrupa krizli dönemlerde çekimser duruyor. Batı Avrupa'nın çekimser kalması kış turizminin büyük yaralar almasını doğurabilir. Turizm, siyasi krizlerden çok etkileniyor. Hızlı iniş çıkışlar bununla ilgili. Bir turizm ülkesinin en çok dikkat etmesi gereken konu pazar çeşitliliği, zira her an her bölgede siyasi krizler çıkması muhtemel, bu krizlerden etkilenmeyen turist çeşitliliği portföyde olmalı. Bu yıl sonu itibarı ile Rusya ilk kez Almanya pazarını geçmiş olacak. Makas açılabilir. Fransa tekrar kazanılmalı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.