Cuma 20.09.2013
Son Güncelleme: Perşembe 19.09.2013

Afiş krizinde ikinci perde

Kemer'deki yaşanan olay masaya yatırıldı. Esnaf ve acenteciler bir araya geldi. Kimi esnaf, acenteleri 'hanutçuluk' ile suçladı, acenteciler ise 'rest' çekti

Yerli ve yabancı 3.3 milyon turistin konakladığı Kemer bölgesinde yaşanan ve ilk kez SABAH Akdeniz'in gündeme getirdiği 'afiş krizinde' ikinci perde yaşandı. Yerel yönetimler ile Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nın (ATSO) da desteği ile esnafın hazırladığı ve acentecilerin tepkisini çeken 'hanutçuluk' vurgulu tabelalar konusunda, esnaf ve acente temsilcileri bir araya geldi. Kimi zaman sinirlerin gerildiği toplantıda, bazı esnaf temsilcileri acentecileri 'shopping center'lardan komisyon aldıkları gerekçesiyle hanutçulukla suçladı. Acente temsilcileri ise "O zaman turist getirmeyelim" resti çekti.
TURİSTLERE ÜLKE KÖTÜLENİYOR

Kepez Bölgesi Esnaf Platformu Temsilcisi Abdullah Çilengir, çarşı esnafı olarak son yıllarda turizmden yararlanamadıklarını belirterek, turistleri alışveriş merkezlerine yönlendiren hanutçuların, kent merkezini ve esnafını kötülediğini ifade ederek, "Kent merkezine karşı korku yaratılıyor. Bu ülke turizmi açısından da büyük bir sorun" dedi.
TURİST GETİRMEK İÇİN

Seyahat Acenteleri Yöneticileri Derneği Başkan Yardımcısı Sefa Altınay, kış sezonunda acentelerin komisyon almadan turist getirmesinin mümkün olmadığını savunup, "Turisti zararına getiren acentelerin, bu farkı turistlere tur satarak kapattıyor. "Önemli tanıtım çalışmaları yaparak, yüksek maliyetlerin altına girerek bu turistleri kışın getiriyoruz. Eğer Kemer esnafı da shopping centerlar gibi bu maliyetimize ortak olur, bize destek verirse, turistleri shopping center yerine ilçe merkezine getiririz" diye konuştu.
TURİST RESTİ

Anex Tour temsilcisi Mehmet Güneysu ise kış sezonu için geçerli olan bu durumun artık yaz sezonunda da yaşandığını ifade etti. Güneysu, "Biz paket başına 100-200 dolar eksiğine getiriyoruz. Sattığımız ürünlerle bu eksiği kapatıyoruz. Müşteriyi kendi başına salarsak, hiçbir tur operatörü buraya turist getiremez" dedi. Güneysu'nun turistleri sahiplenir tarzda konuştuğunu iddia eden esnaf Süleyman Arslan ise, "Bu turistler sizin değil. Bu turistler Türkiye'ye geliyor. Ülkemiz hepimizin" çıkışı yaptı. Bu sözler üzerine ise Güneysu, "Turist getirmek için büyük harcamalar yapıyoruz. Bu harcamaları bir şekilde çıkarmalıyız. O zaman turist getirmeyelim" restini çekti. Bu sözler üzerine sinirler gerilirken, Kemer'den Arslan, "Turisti siz getiriyorsunuz diye turist sizin değil? Getirmeyin ne olacak? Zaten faydası dokunmuyor bize. Muhtaç değiliz" dedi.
HER ŞEY DAHİL SİSTEMİNİN SUÇU

Meeting Point temsilcisi Onur Özer ise turistin sadece yüzde 20'sinin turlara çıktığını belirterek, sorunun otellerdeki 'her şey dahil sisteminden' kaynaklandığını ifade etti. Özer, "Esnafın yarasının ilacı, acentenin Antalya'ya taşıdığı turist olmamalı" dedi.
TABELA TEPKİSİ
Kemer'de asılan "Aracılara komisyon ödemeden alışveriş yapmak için kent merkezine yalnız gelin" yazılı tabelaları SABAH Akdeniz haberleştirmişti.
Mehmet Gem (ATSO Meclis üyesi):
Bu tabela ATSO yönetiminin turizmi bilmediğini gösteriyor. Yaptıklarının yanlış olduğunu anladılar ama geri adım atamıyorlar.
Gökhan Kaya (Agne Tour):
Kemer'deki tabela, acentecileri hanutçu gibi gösteriyor. Suçluyor. Antalya için bu olumsuz bir tablo.
Nezih Hacialioğlu (Neva Travel):
Bu tabela, turistlerde güvensizlik yaratır. Biz yurtdışında Türkçe olarak böyle bir tabela görsek, kandırılmış hissederiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.