Giriş Tarihi: 28.9.2013

'Acil Çağrı' asılsız ihbarlardan bıktı

Antalya'da 2012 yılında '112 Acil Çağrı'ya gelen 295 bin 301 çağrının gereksiz olduğu belirlendi. Bundan sonra gereksiz çağrı yaparak sistemi meşgul edenlere 100 lira para cezası yazılacak

Antalya Emniyet Müdürlüğü 2012 yılı içinde "112 Acil Çağrı" hattına gelen 496 bin 614 çağrıdan 295 bin 301 çağrının gereksiz olduğunu belirledi. 201 bin 313 çağrının ise gerçek acil çağrı kapsamına girdiği açıklandı. Polis gereksiz çağrı yaparak 112'yi meşgul edenlere yasa gereği 100 lira ceza yazacak. Antalya Emniyet Müdürlüğü Türkiye'de ilk kez 'Acil Çağrı' hattını acil yardım talep çağrıları dışında gereksiz yere meşgul eden ve bu davranışında ısrar ederek çağrı karşılayıcı personelin görevini yapmasını engelleyen, çalışma verimini düşüren ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olanlar hakkında ceza uygulama kararı aldı. Gereksiz arama yapanlar hakkında Kabahatler Kanunu'nda düzenlenen "Emre Aykırı Davranış" kapsamında valiliğin oluru gereğince işlem yapılarak, kimlik ve adres tespiti yapıldıktan sonrasında ilgili polis merkez amirliklerince idari yaptırım kararı uygulanacak.

GEREKSİZ KAYNAK İSRAFI

Antalya polisi gereksiz çağrıların toplam çağrılar içinde büyük yer tutması nedeniyle kaynak israfı yaşandığını kaydetti. Çağrı operatörlerinin mesaisinin büyük kısmında bu tür çağrılarla uğraşmak zorunda kalması ve gereksiz çağrılarla ilgilenirken acil yardım bekleyen kişilerin hatta ulaşmalarında zaman kaybı yaşandığını da belirten yetkililer, "Yaşanan bu sıkıntı zaman zaman önüne geçilmez, telafisi geri gelmez acılara neden oluyor. Bu nedenle hattı acil yardım talep çağrıları dışında gereksiz yere meşgul eden ve bu davranışında ısrar ederek çağrı karşılayıcı personelin görevini yapmasını engelleyen, çalışma verimini düşüren ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olanlar 100 lira para cezasına çarptırılacaktır" denildi. Antalya'da çağrı merkezini gereksiz yere arayanların büyük bir bölümü ise polisi bile çaresiz bırakıyor. Gereksiz çağrıların daha çok akşam 18.00 ile 20.00 ve gece ise 00.00 ile 05.00 arasında geldiğine dikkat çekti. Antalya'da görevlileri çılgına çeviren çağrıların başında, "Uçak evimin üstünden çok alçak geçti. Pilot sarhoş olabilir. Alkol denetimi yapar mısınız", "Yanıyorum, itfaiye beni söndürsün", "Tüpüm bitti, yemek nasıl yapacağım, bana bir tüp söyler misiniz?", "Motosiklet kullanan polis memurunun gözlükleri çok güzel, markasını öğrenebilir miyim?", "Pikniğe gitsek hava güzel mi olur?" şeklindeki görüşmeler geliyor. Acil Çağrı Merkezi'ne çocuklardan ise "Annem evde yok nerede olabilir?" "Saati biliyor musunuz?" "Telefon numaramı unuttum sizde çıkıyor mu?" gibi komik sorular geliyor. 112 çalışanları ise duruma tepki göstererek, "Bizler burada zamanla yarışıyoruz. Bu tür gereksiz telefonlar ve asılsız ihbarlar ekiplerimizi meşgul ediyor. Biraz duyarlılık bekliyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.