Pazartesi 02.12.2013

Işık YARGIN: Girişimcilik ve inovasyon zamanı

28 Kasım -30 Kasım tarihleri arasında İstanbul'da TİM tarafından İnovasyon Haftası Etkinlikleri düzenlendi. 18 Kasım-24 Kasım tarihleri arasında Endeavor tarafından Global Girişimcilik Haftası etkinlikleri düzenlendi. Şimdi sıra yerelde.
10 Aralık-12 Aralık tarihleri arasında ANSİ-
AD tarafından 11. Kez düzenlenen Girişimcilik Haftası etkinlikleri gerçekleştirilecek.
Küresel, Ulusal ve yereldeki iş dünyasının sivil kurumları onların liderleri ne oluyorda Girişimcilik, İnovasyon gibi kavramların toplumun belleğine yerleşmesi için çaba içindeler.
11 yıl önceye dönerek hafızamdaki kayıtları bu köşemde yazdığım onlarca yazı içerikleri ile birleştiriyorum.
Vardığım sonuç; Dünyayı İnovasyon ve Girişimcilik Kurtaracak.
Ülkemizde bu konu çok konuşulmalı.
Evet; çok konuşulmalı dünyada biliyor ve bizler de biliyoruz ki girişimcilik ve inovasyon öğrenilir. Girişimcilik potansiyelini harekete geçirmek, girişimci ruh yaratmak önemli ancak yeterli değil bu ruhu yenilikçi kılmak ve ekonomimizi bu potansiyel üzerinde yükseltmek için yüksek katma değerli mal ve hizmet üretilmeli, ihraç edilmeli bunun yolunun da inovasyondan geçtiğini iş dünyası ve toplum içselleştirebilmeli.
Hindistan mucize yaratıyor. Çin 900 milyon acı çekerek üretim yapan vatandaşının refahını düşünmeye başladı. Bu dönüşümleri için ideal kurumsal yönetim ilkelerine ve kalite planlarına odaklanmaya başlandı. Ülkemizde Kavramsal Tasarım yeteneği geliştirilmeli yani sonuçları en baştan ögörebilme ve hemen sonrasında planlama ve uygulama. Bu yeni bir kavram Antalya gibi Hizmet ağırlıklı ekonomide Kavramsal Tasarım uygulaması mümkün olabilir mi? Geçen Hafta Antalya dışında olmam nedeniyle sosyal medya üzerinden konuşulanları takip ettim TUI CEO su Long'un kendi şirket büyümelerinde yeni teknolojiyi iyi kullanmalarının etkisinden söz ettiği sık olarak tweetlerde yer aldı.
Yine tweetlerden Long'un önerileri de paylaşıldı.
Sanal ortamdan ne kadar lafzına ve ruhuna anlam yükleyebildim tartışılır.
TUI CEO'su Long'un bir görüşünü bana ulaştıran 140 karakterli yeni zaman cümlesi, yazımın ilhamı oldu. Bu ilham girişini yaptığım yoğun girişimcilik ve inovasyon ikliminden beslendi.
Geleneksel yöntemlerin devri tamamlandı.
Network (ağ) yapılı toplumlar ve değerler gelişiyor. bu nedenle trendler=fırsatlar=yaratıcılık çözümlü denklem de bozuluyor.
Hadi hemen Turizm alakadarları kendilerine sorsunlar: Ne yapmamız gerekiyor?
Nasıl bir plan dahilinde yapmamız gerekiyor?
Nasıl bir malzemeyle yapabiliriz? Nasıl bir hizmet anlayışı bunu götürebiliriz? Ve nasıl bir reklam anlayışıyla bunu sunabiliriz?
Ayrıca hedef kitlemizi tespit edelim.
Hedef kitlemize nasıl katma değeri yüksek hizmet sunabiliriz? sorusuna odaklanalım.
Geçen haftaki yazımı Gelecek kadınlarla güzel gelecek diye tamamlamıştım.
Bu haftayı da Gelecek girişimcilik ve inovasyonla güzel gelecek diye tamamlıyorum.
İyi haftalar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.