Giriş Tarihi: 8.12.2013

Bavul taşımayan genel müdür yok

Her birinde yüzlerce kişinin çalıştığı otellerin genel müdürlüğüne giden yol haritası aralanıyor. Antalya'da 'bavul taşımayan' genel müdür yok

Yüzlerce kişinin çalıştığı oteller adeta bacasız fabrikalar hüviyetinde. Farklı departmanlarda temizlikten rezervasyona, alım satımdan mutfağa kadar farklı alanlarda çalışan yüzlerce personelin tek görevi müşteri memnuniyeti. Bu sistemin işleyişinde genel müdürlerinin rolü büyük. Özellikle kalifiye personel bulmadaki sıkıntı, genel müdürlerin üzerindeki yükü arttırıyor.

AYNI ZAMANDA OKUL

Sektörün gelişim hızının, mesleki eğitimdeki gelişmelerin üzerinde olması nedeniyle oteller aynı zamanda birer okul. Personelin bir çoğu otellerde sıfırdan yetişiyor. Aynı yol, genel müdürler için de geçerli. Otel genel müdürlerinin ortak noktası sektöre en alttan başlamaları.

BAVUL TAŞIMAK ŞART

Antalya'da bavul taşımayan yada tabak-bardak yıkamayan genel müdür neredeyse yok. Genel müdürlerde ağırlık, ön büro ile yiyecek ve içecek departmanlarında geçmişi olan yöneticilerden oluşmakta.
Erdal Çelik (Kemer Pgs World Palace Hotel Genel Müdürü):
Turizm Otelcilik Lisesi ve ardından Turizm İdari Bilimler Fakültesi okuyarak sektöre giriş yaptım. Yiyecek içecek departmanından giriş yaptım. Komi olarak başladım. Ama ön büroda bellboy olarak da çalıştım, mutfakta da aşçı yardımcılığı yaptım, kasaphanede kemik ayıkladım. Asıl bilgi otelde çalışarak kazanılıyor.
Cengiz Kaya - (Palmariva Kaplan Otel Genel Müdürü):
Yurt dışında Almanya Dusseldorf'ta yüksek otelcilik okulunu bitirerek sektöre girdim. Öğrencilik yıllarımda komi, bellboy gibi alt görevlerde çalıştım. Farklı departmanlarda görev aldım ama esas olarak yiyecek içecek sektöründe ilerledim. Komilik ve garsonluk yaptım Almanya'da. Türkiye'ye 1980 yılında geldim. İstanbul'da çalışmaya başladım. Sürmeli Oteli'nin açılışını biz yaptık. China Town'un da açılışını biz yaptık. 1986-1987'de Antalya'ya geldim. Palmiye Tatil Köyü'nden başlayarak ilerledim.
Bülent Bakır - (Paloma Oceana Resort Genel Müdür Yardımcısı):
Yaklaşık 19 yıldır otelcilikle uğraşıyorum. 1995 yılında Almanya'dan geldim. Yiyecek içecek sektöründe komilikle başladım. Ardından kaptan, restoran şefi basamaklarıyla yiyecek içecek müdürü oldum. Ben şanslıyım, Almanya'da bu alanın eğitimini aldım. Almanya'da da bize öğretilen, ne olursa olsun, temelden başlamamız oldu. Sektöre asistan yönetici olarak başlanırsa, ileride çok büyük sıkıntılar yaşanır.
Ali Kızıldağ - (Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı ve Calista Hotel
Turizm Otel İşletmeciliği'nde okudum. Staj döneminde bellboyluk, komilik yaptım. Daha sonra TURBAN'da resepsiyonist olarak çalıştım. Personel departmanına geçtim. Ardından ön büro müdürü oldum. Genel müdür yardımcılığının ardından da genel müdür oldum. Ön büro çıkışlı genel müdür sayısı artıyor. Ama yiyecek içecek ağırlık çok başarılı yöneticiler var. Çoğu genel müdürümüz hem ön büroda, hem de yiyecek içecek departmanlarında çalışmıştır.
YARIN: MÜDÜRLÜĞE GİDEN YOL HİKAYELERİ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.