En değerli marka bizim ama haberimiz yok
Noel Baba, dünyanın en bilinen figürü olmasının yanında 1.6 trilyon dolarlık değeriyle tüm markalara fark atarak en değerli marka çıktı
DEĞERİ 1.6 TRİLYON DOLAR
Markanın seyahat, perakende alış-veriş, konaklama-ağırlama sektörlerine ekonomik katkıları dikkate alınarak yapılan değerlendirme çalışması sonucunda 'Noel Baba' markasının değeri 1.6 trilyon dolar olarak tespit edildi. Böylece, dünyanın en değerli markaları olan Apple, Samsung ve Google, 'Noel Baba' markasının çok gerisinde kalmış oldu. Antalya Demreli olan Aziz Nikolas'ın (Noel Baba) dünya üzerindeki bu bilinirlik ve marka değeri gücü ise kullanılamıyor. Tüm dünyada pek çok firma Noel Baba'yı paraya tahvil ederken, kilisesinin bulunduğu Antalya'nın Demre ilçesi bu değerden en az yararlanan yer konumunda. Brand Finance CEO'su David Haigh, konuyla ilgili hazırlanan raporda, "Her ne kadar Noel Baba'nın gerçekliği tartışılsa, hatta bir pazarlama kurgusu olduğu söylense bile, araştırma sonuçları onun en değerli marka olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir. Ayrıca, dünyanın önde gelen markaları Noel Baba markasından yararlanmayı sürdürecektir" görüşünü ifade etti.
TÜRKİYE BUNU KULLANMALI
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner'e göre bu tespitin Türkiye açısından önemi oldukça fazla. İlgüner, Noel Baba'nın Antalya-Demreli olduğu konusunda güçlü argümanlar varken Türkiye'nin bu markayı bir şekilde kullanıyor olması gerektiğini vurguladı. İlgüner, "Kaldı ki, kırmızı-beyaz renkler Türkiye'nin ulusal renkleri ile uyumlu olup, her tür pazarlama iletişimini güçlendirecek ve Türk markalarının değerine katkıda bulunacaktır" açıklamasını yaptı.
EN SON HABERLER
- 1 Antalya Open’da şampiyon belli oldu
- 2 İlk yarının karnesi
- 3 Maçta gözler Amılton’da olacak
- 4 HEDEF 3’TE 3 YAPMAK
- 5 Avrupa’da yaşam tecrübesi fırsatı
- 6 Sulama birlikleri güç birliği yaptı
- 7 Batık gemi parça parça çıkartılıyor
- 8 Taşıt kiralamada ceza yeniliği
- 9 Çiftçi gözünü göğe çevirdi
- 10 Hedef 7.5 milyon turist