Perşembe 02.01.2014

'Acil Çağrı Merkezi'ne 1.3 milyon asılsız ihbar

Tüm acil durum merkezlerini tek çatı altında toplayan 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2013'te 1.5 milyondan fazla çağrı geldi. Antalya'da çağrıların yüzde 81'inin asılsız çıkması dikkat çekti

İçişleri Bakanlığı'nın Avrupa Birliği'ne uyum süreci kapsamında gerçekleştirdiği tek acil çağrı numarası projesi için kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, itfaiye, Jandarma, Emniyet Müdürlüğü, Sağlık Müdürlüğü, Afet Acil Durum Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Orman Bölge Müdürlüğü personelini tek çatı altında topladı.
YÜZDE 81'İ ASILSIZ

Günde ortalama 5 bin çağrının alındığı 112 Acil Çağrı Merkezi toplamda 1 milyon 679 bin çağrıya cevap verdi. Gelen çağrıların 1 milyon 362 bin 94'ü asılsız çıktı. Gün içerisinde gelen çağrı telefonlarının yüzde 81'inin asılsız çıktığını belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Esra Yiğit, vatandaşları daha duyarlı davranmaya davet etti. 316 bin 219 acil durum telefonuna yanıt verdiklerini anlatan Yiğit, bu çağrılara ilgili birimler tarafından anında müdahale edildiğini söyledi.
TURİSTLERE HİZMET

Antalya'nın turizm potansiyeli nedeniyle İngilizce, Almanca ve Rusça bilen 5 personelin merkez bünyesinde görev yaptığını söyleyen Yiğit, "Yabancı turistlerin yaşayacağı olası kazalara karşı hazırlıksız yakalanmamak için yabancı dil bilen 5 personel 24 nöbet halinde. Yabancı bir turist zor durumda kaldığı anda hiç düşünmeden 112'yi arayabilmeli. Aradığı takdirde dil problemi yaşanırsa bu hem insan hayatı hem de ülke tanıtımı için geri dönülemez şeylerin yaşanmasına sebep olur" dedi. 2013 yılı içerisinde 3 bin 790 yabancı turistin 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aradığını belirten Yiğit, gelen çağrıların bin 120'sinin Rusça, bin 739'unun İngilizce, 684'ünün Almanca, 247'sinin de diğer dillerde olduğunu aktardı. Yabancılardan alınan çağrıların 217'si medikal, 119'u darp, 46'sı kaza, 88'i hırsızlık olurken, 296 çağrının şikayet içerikli olduğu belirlendi.
ANTALYA GÜVENDE

112 Acil çağrı Merkezi olarak 7 gün 24 saat görev başında olduklarını belirten Esra Yiğit, "Antalyalılar her durumda güvende olduklarını bilsinler. 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aradıkları takdirde en hızlı ve en doğru şekilde hizmete ulaşacaklarını bilsinler" dedi. Vatandaşları asılsız çağrılar konusunda bir kez daha uyaran Yiğit, "Unutulmasın ki asılsız çağrılar, insan hayatını tehlikeye sokabilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.