Salı 28.01.2014

Herkese güvenme

Burdur Emniyet Müdürlüğü'nün yürüttüğü 'Güven Eli Projesi'nde zili çalınan vatandaşların yüzde 37'sinin, kim olduğunu bilmeden kapıyı açtığı, anahtarı paspas ve saksının altına koyduğu belirlendi

Burdur Emniyet Müdürlüğü, 'Mala karşı işlenen suçlarla mücadele' kapsamında 'Güven Eli Projesi' gerçekleştirdi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Müftülüğünün katkılarıyla geçen yılın nisan ayında kent merkezinde başlatılan proje çalışması sona erdi.

500 KİŞİYE ANKET
'Mala karşı işlenen suçlarla mücadele'nin esas alındığı projede, daha çok aileyi himaye ve kontrol eden kadınlara yönelik çalışma yapıldı. Proje başlamadan önce 500 kişiye 'Güven Eli Projesi Ön Değerlendirme Anketi' uygulanarak, vatandaşların eğilimleri ve alışkınlıkları belirlendi.
İLGİNÇ İSTATİSTİKLER
Buna göre evden ayrıldığında dış kapıyı her zaman kilitleyen vatandaşların oranı yüzde 70, bina kapısının kapatılmasına dikkat edenlerin oranı yüzde 69, sucu, tüpçü, yemek servisi elemanı gibi kişilere kendi siparişi yoksa kapıyı açmayanların oranı yüzde 61, tanımadığı kişilere kapıyı açtığında güvenlik (kapı) zinciri kullananların oranı yüzde 40, evden ayrıldığında anahtarı saksı veya paspas altına koyanların oranı ise yüzde 48 olarak tespit edildi. Buna karşın evden hırsızlık olaylarının 'Kilitli olmayan kapıyı kart yardımıyla açmak', 'Kapı göbeğini kırma', 'Açık olan balkon kapılarından girmek', 'Pimapen kapı ve pencereleri açarak girmek' suretiyle yapıldığı belirlendi.

SORMADAN AÇIYORLAR
'Güven Eli Projesi' kapsamında gerçekleştirilen 'Kapı zili uygulamasında' bin 44 dairenin ziline basıldı. 106'sından hiç cevap alınamadığı için evde olmadıkları düşünülerek değerlendirme dışı bırakıldı. Herhangi bir bilgilendirme gerçekleştirilmeyen 866 dairede yapılan uygulamada, vatandaşların ikamet ettiği dairelerin yüzde 37'sinde zili kimin çaldığı sorulmadan kapı açıldı. Burdur Emniyet Müdürlüğünün vatandaşlara yönelik kurslar ve çalışmalardan sonra bu oran yüzde 24'e düştü. Evden hırsızlık yüzde 10,2, iş yerinden hırsızlık yüzde 25,92 azaldı. Burdur'daki proje kapsamında bilgilendirici 12 bin broşür, 600 afiş, 3 bin etiket hazırlanarak otobüslere, akaryakıt istasyonlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, site girişlerine asıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.