Cumartesi 15.02.2014

'Gastronomi turizmi geliştirilmeli' çağrısı

Türkiye Aşçılar Federasyonu Başkanı Açıköz, gastronomi turizmini geliştirmek için herkesin elini taşın altına koyması gerektiğini söyledi

Türkiye Aşçılar Federasyonu (TAFED) Başkanı Zeki Açıköz, kışın turizm tesislerinin yüzde 90'ının boş olduğunu belirterek, "Gastronomi turizmini geliştirmek için herkes elini taşın altına koymalıdır. Bu sadece bizim sektörümüzün düşünmesiyle olmaz. Bu sizin işsizlik oranınızı, ekonominizi her şeyinizi düzeltir" dedi. Açıköz, 35 milyon turistin geldiği yerde misafirlere kaliteli hizmet sunmanın önemine değindi. Aşçılar olarak turistlere Türk mutfağını tanıtmak için ellerinden geleni yapmaya çalıştıklarının altını çizen Açıköz, "Ama Türk mutfağının yurtdışında yer alması gerekiyor. Her geçen gün bu çıta biraz daha yükseliyor. Ancak yeterli değil. Bütün Türkiye'de turizmde eleştirilecek yanlış bir sistem var. İtalyan adama İtalyan yemeklerini yapıyorsunuz. Kendi yemek kültürümüzün tanıtımını yapmalıyız" dedi.
TESİSLERİN ÇOĞU KIŞIN KAPALI
Gastronomi turizmi hakkında da bilgiler aktaran Açıköz, "Kışın tesislerin yüzde 90'ı kapalı. Kışın da sektörü hareketlendirmek adına bu tip çalışmalara yönlenilmelidir. Bu ülke ekonomisinin her boyutunu ilgilendiriyor. Nice'e gidin herkes Paris der. Gastronomi şehri Lyon'dur. Antalya'ya bakın böyle bir şehir dünyada yok. Ama biz elimizdeki değerlerin farkında değiliz. Bir gün Antalya'yı kaybedersek 'Vay be ne şehirdi' deriz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.