Pazartesi 24.02.2014

HD turistlere harcatmıyor

Antalya'nın Manavgat ilçesindeki Sabit ve Seyyar Pazarcılar Odası Başkanı Sami Dursun Doğan, turizmde 'Her şey dahil sisteminin' turistlerin pazarda alışveriş yapmasını önemli ölçüde engellediğini söyledi. Her şey dahil sistemiyle tatile gelen turistlerin harcama yapma potansiyellerini geçmiş yıllara göre yüzde 50 düşürdüğünü belirten Doğan, turizmde acilen 'tasarım dili' ve 'ana fikir' temalarında acilen değişikliğe gidilmesi gerektiğini kaydetti. Türkiye'nin turizmde en güçlü destinasyonunun Manavgat olduğunu belirten Doğan, Manavgat Sabit ve Seyyar Pazarcılar Odası'nı Anadolu'daki pazarcılar odalarından ayıran en önemli özelliğinin esnafın yılın 12 ayının turizmle iç içe olması olduğunu söyledi. Her şey dahil sistemiyle tatile gelen turistlerin harcama potansiyellerinin düşük olduğunu belirten Doğan, "Esnafın yüzünü harcama yapan turist güldürüyor. Başta Almanlar olmak üzere yaptıkları alışverişle esnafın yüzü 2005 yılına kadar güldü. Her şey dahil sisteminin etkisiyle de 2010 yılına kadar pazarcı esnafı kendi yağıyla kavrularak ayakta kalmaya çalıştı. Geçen yıl aktif sezonda siftah yapmadan tezgahını kapatan çok sayıda pazarcı esnafımız oldu. Her şey dahil sistemiyle tatile gelen bir turist belirli bir bütçe ile geliyor. Tatilini bitirerek ülkesine dönmek istiyor. Havalimanından otele, hiç bir yeri görmeden otelden ülkesine dönen turistler var" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.