Salı 04.03.2014

Çiçekçilerde umudun adı 'başkan adayları'

Süs Bitkileri ve Mamülleri İhracatçıları Birliği Başkanı Bağdatlıoğlu, Bulgaristan sınırında yaşanan sıkıntının 20 milyon dal satın alan ve 30 milyon dal sipariş veren adaylar ile çözüldüğünü söyledi

Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, Kapıkule sınırında Bulgaristan ile yaşanan sorun ile Rusya ve Ukrayna'daki aşırı soğuk nedeniyle ihraç edilemeyen 20 milyon dal çiçeğin iç piyasada belediye başkan adayları tarafından kapışıldığını açıkladı. Antalya kesme çiçek üreticileri, 30 Mart yerel seçimleri nedeniyle Türkiye'nin dört bir yanında seçim çalışmaları yürüten siyasi partiler ve adaylarına çiçek gönderiyor. Başkan Osman Bağdatlıoğlu, bu yıl politikacıların şanslı olduğunu sıcak nedeniyle üretimin 2 katına çıktığını ve ucuz çiçek bulduklarını söyledi.
ÇİÇEKLE SEÇMEN AVI
Antalya'daki kesme çiçek üretici ve ihracatçıları, Bulgaristan'ın Kapıkule'de 15 güne yakın süre Türk TIR'larına yol geçiş belgesi vermemesi nedeniyle Avrupa'ya, aşırı soğuk nedeniyle de Rusya'ya 14 Şubat Sevgililer Günü döneminde gönderilecek 50 milyon dala yakın çiçeğin büyük bölümünü gönderememişti. Önemli kısmı karanfilden oluşan ve depolarda kalan bu çiçekler, 30 Mart yerel seçimleri için meydanlara inen siyasi partiler ve belediye başkan adaylarının işine yaradı. Antalya'da depolarda kalan yaklaşık 20 milyon dal karanfil, Türkiye genelinde siyasi partilerin mitingleri ve adayların seçim çalışmalarında seçmenlere dağıtılmak üzere satın alındı. Mitinglerde dağıtmak üzere yoğun bir çiçek talebiyle karşı karşıya kaldıklarını belirten Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, "Depolarda kalan 20 milyon dal çiçeğin tamamını, Türkiye genelindeki adaylar ihracattan çok uygun fiyatlara satın aldı. Onlar avantajı görünce talep artmaya başladı. Seçimlere kadar talebin devam etmesini bekliyoruz. 30 Mart'ta kadar 50 milyon dal çiçek satışının gerçekleşmesini bekliyoruz" diye konuştu.
PARTİLER İLGİ GÖSTERİYOR

Bağdatlıoğlu, seçmene verilecek en güzel hediyenin çiçek olduğunu, çiçeğin sevgiyi, dürüstlüğü, barışı temsil ettiğini belirterek, "Politikacılar da bunun bilincinde. Her parti çiçeğe ilgi gösteriyor. Ancak adaylar belirleyici oluyor. Vizyonu olan adaylar kampanyalarında çiçek kullanıyor. Bu gelişmeyle bizim açımızdan bir kriz fırsata dönüştü. Depolarda kalan ve ihracatta değerlendirilemeyen çiçeklerin tamamının değerlendirilmesi açısından güzel bir fırsat oluştu" dedi.
KARANFİL YETİŞTİREMİYORUZ
Bağdatlıoğlu, seçimler nedeniyle Türkiye'de ciddi bir çiçek piyasası oluştuğunu söyledi ve her seçmene bir karanfil yetiştirmeye çalıştıklarını açıkladı. Nisan - Mayıs ayında yetişecek çiçeğin bu dönemde yetiştiğini belirten Bağdatlıoğlu, "Bu yıl havalar sıcak gitti. Gündüz 35 dereceyi bulan seralarda çiçekler hızla gelişti. Bu nedenle üretim 2 katına çıktı. Politikacılar bu nedenle ucuz çiçek buldular. Bu seçimdeki adaylar çok şanslı" ifadesini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.