Perşembe 06.03.2014

Sembol oldu, ihracatı 60 kat arttı

Türk çiçek sektörü, 4 yıl önce 100 bin dallık şakayık üretiminden 10 bin dolarlık ihracat elde ederken, şakayıkın EXPO'sunun simgesi olmasının ardından bu yıl 6 milyon daldan, 600 bin dolarlık gelir bekliyor. Orta Anadolu Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, EXPO 2016 Antalya'nın simgesi şakayığın şu anda en yoğun üretim dönemini yaşadığını belirtti.
5 yıl önce başladı
Şakayığın Türkiye'ye özgü bir bitki olmasına rağmen çok fazla üretiminin olmadığını ancak süs bitkisinde çeşitliliği artırmak amacıyla 5 yıl önce üretimine başladıklarını anlatan Bağdatlıoğlu, 4 yıl önce de ihracat çalışmalarının başladığını kaydetti.
Üretim artmalı
Bu yıl için yaklaşık 7 milyon dal şakayık üretiminin planlandığını, 6 milyon dalının ihracata gittiğini belirten Bağdatlıoğlu, "Bugün 600 bin dolarlık bir ihracat bekleniyor. EXPO projesi, şakayık çiçeğinin üretimini de ihracatını da artırdı" dedi. Her geçen yıl şakayıkta üretimin ve ihracatın artacağına inandığını kaydeden Bağdatlıoğlu, "Bugün İtalya, İspanya, Fransa yüz milyonlarca dal üretim yapıp satıyorsa, bizim daha fazla üretim yapıp, pazarlarını geliştirmemiz gerekiyor" dedi.

600 bin dolarlık gelir bekleniyor
4 yıl önce 10 bin dolarlık ihracata sahip şakayığın üretimi de ihracatı da EXPO 2016 Antalya'nın simgesi olduktan sonra arttı. Sektör, bu yıl şakayıktan 600 bin dolarlık gelir bekliyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.