Pazartesi 14.04.2014

Otelciler umut dolu

TÜROFED Başkanı Ayık, bu yıl Ukrayna'da bir miktar kayıp yaşanacağını ancak yeniden dinamikleşmeye başlayan İran ve İsrail pazarının bu açığı kapatacağını söyledi. Avrupalıların rezervasyonu ise iyi gidiyor

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Ukrayna pazarında bu yıl biraz kayıp yaşanabileceğini, ancak bu kaybın yeniden dinamikleşen İran ve İsrail pazarı ile telafi edilebileceğini bildirdi.

AVRUPA PAZARI İYİ

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen toplantıda konuşan Ayık, senenin başında erken satış anlamında Türkiye'ye dönük ciddi bir talebin geldiğini, fakat dünyada yaşanan bir takım yerel, konjonktürel sıkıntılar ve Türkiye'de seçimin yarattığı etkiyle şubat ortasından itibaren erken rezervasyonlarda biraz yavaşlama olduğunu söyledi. Sektör açısından çok iyi bir 2013 yaşandığını, bu trendin 2014 yılında da devam etmesini arzu ettiklerini kaydeden Ayık, ana bloğu oluşturan pazarlarda büyük bir sıkıntı görünmediğini, Avrupa pazarının iyi gittiğini belirtti.

UKRAYNA SIKINTISI

Ukrayna'da yaşanan olayların, Türk turizm sektörü açısından bakıldığında talihsizlik gibi göründüğünü ifade eden Ayık, Ukrayna'nın turizm için önemli pazarlardan biri olduğunu dile getirdi. Ukrayna'da yaşanan olayların rakamlara ister istemez yansıdığını vurgulayan Ayık, "Ukrayna'daki seçimler sorunsuz şekilde tamamlanırsa bu pazarda çok büyük bir kayıp yaşayacağımızı sanmıyorum. Ukrayna'da bir miktar kayıp yaşasak da yeniden dinamikleşmeye başlayan İran ve İsrail pazarı var. Ukrayna'da oluşabilecek bir gerilemeyi bu iki pazarda kapatmamız mümkün olacak diye düşünüyorum. Antalya'nın 400 bine yakın İsrail potansiyeli vardı. Bu rakamı tekrar yakalayabiliriz. İsrail'le ilişkilerde normale dönüş var. Türkiye'nin tüm bölgelerine katkı sağlayacak" dedi.

ETKİNLENMEYECEĞİZ

Son birkaç yıldır yerli turist açısından sıkıntılar bulunduğunu, erken rezervasyon kampanyalarıyla iç pazar hareketini artırmaya çalıştıklarını anlatan Ayık, Avrupa ülkelerinde turizm sektöründe iç pazarın payının yüzde 25'ler civarında, Türkiye'de ise hala yüzde 10-15 aralığında olduğunu kaydetti. Ayık, son yıllarda Ramazan ayının yaz ortasına gelmesiyle iç turizmde sıkıntılar yaşandığını, bu yıl ağustos ayında yapılacak cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ise sektörü çok etkileyeceğini düşünmediğini dile getirdi. Ayık, "Seçimler bir günlük bir şey olduğu için çok büyük etkisinin olacağını sanmıyorum. Geçen sene yaşadığımız gibi bu yıl da temmuzun son haftasından eylül ortasına kadar yoğun bir iç pazar trafiği olur diye düşünüyorum" diye konuştu.

11 MİLYONU GEÇERİZ

AKTOB Genel Sekreteri Kaan Kavaloğlu da, Avrupa pazarının en önemli tatil zamanlarından biri olan Paskalya tatilinin başladığını belirtti. 2014 yılı için çok iyi sezona girdiklerini anlatan Kavaloğulu, şunları söyledi: "Fuarlarda beklentilerini aldık. İyi sezon bekliyoruz. Artışlar yüzde yüzde 10 seviyesinde olacak. Ukrayna'da ciddi bir devalüasyon oldu. Siyasi istikrarsızlık söz konusu. Ukrayna'dan çok ciddi bir düşüş bekliyorum ama bu düşüşü diğer Avrupa ülkeleri ve Rusya kapatabilir. İyi bir sezon olacak. Avrupa'da beklentiler olumlu. Rakibimiz ülkelerde problemler var. İspanya yükselişte, Yunanistan Almanya pazarında düşüşte. Mısır'da hla siyasi istikrar sağlanamadığı için yılın tek kaybedeni. Hedef 11 milyon turist altında kalmayacağız."
PASKALYA BEREKETİ
Tam bir rakam söylemek mümkün olmasa da nevruz nedeniyle İran başta olmak üzere bölge ülkelerden gelen turist sayısının geçen yıllara göre çok iyi olduğuna işaret eden Osman Ayık, 20 Nisan'dan sonra başlayacak Paskalya tatilinde de Avrupa'dan ciddi bir turist beklentileri olduğunu aktardı. AKTOB Başkanı Yusuf Hacısüleyman da bu yıl Ukrayna'dan gelecek misafir sayısında artış beklememenin akıllıca olacağını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.