Giriş Tarihi: 7.06.2014

Hani biz kardeştik

Suudi Arabistan, İran, Ürdün, Fas ve Tunus Türkiye'nin markası Rosense A.Ş'nin kozmetik ürünlerinden yüzde 35-40 gümrük vergisi isterken, Fransa'nın ürünlerinden yüzde 2 alıyor

Her defasında Türkiye ile kardeş olduklarını dillerinden düşürmeyen Suudi Arabistan, İran, Ürdün, Fas, Tunus, Türk markası Rosense A.Ş'nin ürünlerine yüzde 35 ila 40 arasında gümrük vergisi uyguluyor. Aynı ülkelerin, 'Gül Yağı' açısından direkt Isparta'ya bağımlı olan Fransa'ya uyguladıkları gümrük vergisi ise yüzde 1-2 oranında. Isparta, bu nedenle kozmetik ürünleri ile İslam coğrafyasına giremiyor. Gümrük vergisinde uygulanan çifte standart, Isparta'yı rekabet edemez hale getiriyor.

REKABET ŞANSI YOK

Gülbirlik Genel Müdürü Hasan Çelik, anılan ülkelerin Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı tutumunu eleştirdi. Çelik, "Fransa ürünlerinin önemli bir diliminde gümrük vergisi yok. Bazı ürünlerde en fazla yüzde 5. Hâkimiyet yüzde 1-2. Bana ise 'yüzde 40' diyor. Nasıl rekabet edeceğim?" dedi.

HEDEFTE ÇİN VAR

Rosense ve Sweet Rose'un Almanya, İngiltere, Avusturya, Kanada, Bosna-Hersek'te operasyonel çalışmalarının çok verimli bir şekilde devam ettiğini söyleyen Gülbirlik Genel Müdürü Çelik, Japonya ve Tayvan'da da satış ağlarının bulunduğunu kaydetti. Çin Halk Cumhuriyeti ile çok önemli bir proje yürüttüklerini anlatan Çelik, ayrıntılarını şu aşamada paylaşmayacaklarını belirterek, "Isparta açısından çok güzel olacak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.