Salı 01.07.2014

Hocadan çiftçiye birlik çağrısı

Tarım ülkesi olarak bilinen Türkiye'nin yaş sebze başkenti Antalya'da çiftçinin dünyayla rekabet edebilmesi için bir an önce birlik olması gerektiği uyarısı yapan Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi'nden Prof. Dr. Mustafa Erkan, kabzımala teslim olmuş üreticinin, bu durumdan kurtarılması gerektiğini söyledi. İspanya'daki bir üretici birliğinin domates ihracatının Türkiye'nin toplamından daha fazla olduğu örneğini veren Prof. Erkan, üretici birliklerinin kaliteli ürünü garantileyeceğine işaret etti. Türkiye'den daha az üretim yapmalarına rağmen ABD'li kiraz üretici birliğinin bu meyvenin en değerli olduğu Japonya'ya ihracat yapabildiğini anlatan Erkan, "Daha az üretmelerine rağmen daha fazla ihracat yapılıyorsa, o zaman burada bir sorun var. Nedenlerini biliyorum, ama ifade etmekte zorlanıyorum. Bizde önce şahsi menfaatler öne alınıyor. Büyümemesinin nedeni, tüketici birliğinin başındaki insanların önce kendi ürününü ihraç etmek istemesidir. Böyle olunca da, doğal bir sistemi tam olarak kuramıyorsunuz ve güven olmayınca birlikler yürümüyor" diye sorunun nedenini açıkladı.
ÇİFTÇİ KABZIMALA TESLİM
Çiftçinin üretim giderlerini ve geçimi gibi masraflarını karşılamak için ürününü teslim ettiği kabzımala borçlanmasının da önüne geçilmesi gerektiğinin altını çizen Erkan, "Çiftçi kabzımala teslim olmuş. Bu konuya girince tam bir cadı kazanıyla karşılaşıyorsunuz. Benim önerim, üretici birliğinin havuz oluşturması. Herkesin satış oranında birliğe pay aktarılabilir. Çiftçi de bu paylardan faizsiz kredi gibi alabilir" diye bir çözüm önerisi sundu.

ANTALYA'DA BİRLİK YOK

Antalya'da günü kurtaran çözümler üzerinde çalışılırken sürdürülebilir sistemler üzerinde durulmadığına işaret eden Erkan, belirli süre sonra da çıkmazlara girildiğini söyledi. Yapbozlarla, kökten değişiklerle çözümler olmayacağını vurgulayan Erkan, "Türkiye'de iyi örnekler var birlikler konusunda. Torku, bir üretici birliğidir. Çok basit başarılı bir örnektir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.