Pazartesi 20.10.2014

IŞIK YARGIN: Haftalardan Yörex

Doğruyu söylemem gerekirse sanal medyadan oluşturduğum deyimler sözlüğümü kullanmayı seviyorum. Sözlük üzerinde oynamak, değiştirmek, uyarlamak, eğlenmek bir dolu eylemi keyifle yapmak iyi geliyor. Evet işte bu haftanın önemini en iyi anlattığım betimleme "Haftalardan YÖREX" Beş yıl önce çakılan çivi artık bir kilometre taşı oluyor. Bölgesel kalkınmanın dinamiklerini yönetenlerin ortak aklından uygulamaya geçen bu projenin takipçisi olmak, içinde olmak, nabzını tutmak "bu proje Antalya'nın" demek keyfi bambaşka. Beş yıldır YÖREX; bu toprakların rengini hatırlatan görsel bir şov yapmanın ötesine geçmek için samimi gayret sarf ediyor. Fuar, Yöresel ürünler pazarının yabana atılamayacak hacmi ve bu pazarda yer alabilmek için; markalaşma, çevre, gıda, tarım gibi bileşenlerin iyi kullanılarak ürünlerin rekabet edebilir hale geleceğini çok iyi ifade ediyor. YÖREX nüfus artışının ve göçün getirdiği toplumsal şekillenmelerin, yeni dünya düzeni, insan ihtiyaçlarının, alışkanlıklarının ve zevklerinin yeniden şekillenmeye başladığı dönemsel süreçte hayat bulması gerek bölgemiz gerekse ülkemiz için şahane fırsatlara kapıları açtığı kanısındayım. Küreselleşme ile birlikte ortaya çıkan olumsuzluklar ve tüketici tercihlerinin değişmesi, önceliğin yerel üretim tarzını belirleyen küçük ölçekli firmaların korunmasını öne çıkarıyor. YÖREX, küresel ve yerel ölçekte yeni stratejilerin belirlenmesine de öncülük ediyor. Bu bağlamda, yeni stratejilerin başında gelen Coğrafi İşaretleri ile anılan ürün sayısının artmasında da liderlik üstleniyor. Bu liderliğin kanıtı Taşköprü sarımsağı. YÜCİTA Kurucu Başkanı Yavuz Tekelioğlu, YÖREX'in önemine dikkat çekerken her fırsatta «Yöresel ürünlerin korunması geliştirilmesi gerekiyor, bunun yolu da coğrafi işaretten geçiyor. Coğrafi işaret sayesinde yöresel ürünler yok olmaktan kurtuluyor. Taşköprü sarımsağı coğrafi işaret alarak uluslararası alana açılmaya başladı. Bu da ne kadar doğru bir yolda ilerlediğimizi bizlere gösteriyor" diyerek paylaşıyor. Beş yılı değerlendirdiğimde; Ülkemizde geleneksel ve yöresel birçok değerin bulunması ve bu değerlerin kendine özgü nitelikleri olması, gelişen dünya ticareti içerisinde bu değerlerin sahiplenme olgusunu, bu olgunun olmazsa olmazı coğrafi işareti YÖREX Fuarının gündeme taşıdığını rahatlıkla söyleyebiliyorum.. Bu sebeple yöresel ve geleneksel değerlere ait bilgilerin belirli bir düzen içerisinde toplanması ve koruma altına alınmasına hizmet eden, yerelden ülke bütününe katma değer sağlayan YÖREX le ilgili son sözü ATB Başkanı Ali Çandır'ın YÖREX Danışma Kurulunda yaptığı ve basında yer alan konuşmasından alıntılayarak söylemek istiyorum. "Yöresel ürün üreticilerini ekonomik olarak kalkındırmak, yerinde ve kalıcı istihdamı gerçekleştirmek, yerel ekonomiyi desteklemek için çalışıyoruz. Küçük ve orta ölçekli tesislerin en önemli eksiği pazardır. YÖREX bu ürünler için iyi bir platform. Biz bu fuarla küçük üreticiyi cesaretlendirip, ortaya çıkaracağımız ürün gamıyla öncelikle yurt içinde tüketimi yaygınlaştırmayı sonra da yurtdışında yöresel ürün mağazaları açmayı hedefliyoruz" Kentimizin ekonomisinin belirleyicisi hizmetler sektöründe yer alan turizm ve tarımdaki doğal zenginliklerimize, halkımızın yeteneklerine,kadın girişimciliğine ekonomik yönden katma değer sağlayan Haftalardan YÖREX verimli, bereketli bol coğrafi işaretlere yol açan bir hafta olsun.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.