Pazar 09.11.2014

Domatesin suçlusu pastırma sıcakları

Domatesin enflasyon hesaplamasında yüzde 43,3'le zam şampiyonu olması, Ekim ayındaki mevsim geçişine ve soğuk havaya bağlandı

Antalya Toptancı Hal Yaş Sebze Meyve Komisyoncuları Derneği Başkanı Cüneyt Doğan, domates fiyatlarının ekim ayında yüzde 43.03 artmasının soğuk havalar ve mevsim geçişinden kaynaklandığını söyledi.
MEVSİM GEÇİŞİ ETKİSİ

Doğan, tarla ürününün bittiği Ekim ayında, olumsuz hava koşulları nedeniyle sera üretiminin gecikmesinin piyasaya ürün arzını olumsuz etkilediğini kaydetti. Yaz aylarında pazarlarda kilosu 50 kuruşa kadar düşen domatesin ekim ayında fiyatı en fazla artan tarım ürünleri arasında olmasının, mevsim geçişinin neden olduğu üretim boşluğundan kaynaklandığını ifade eden Cüneyt Doğan, Ekim ayı tarla üretiminin bittiği ve Antalya bölgesinde sera üretiminin başladığı dönemdir. Ekim demindeki aşırı sıcaklar gelişimi olumsuz etkiledi, çiçek domatese dönüşmeden döküldü" dedi. Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Mustafa Satıcı ise domates fiyatlarının Ekim ayında bir önceki aya göre artmasının normal olduğunu söyledi. Bu dönemde üretim boşluğunun yaşandığını kaydeden Mustafa Satıcı, ihracatın fiyat artışı üzerinde olumsuz bir etkisinin bulunmadığını dile getirerek, "Sera üretimi çıkmaya başladı, bir hafta 10 gün sonra sera üretimi tam anlamıyla çıkacak. Bu da fiyatları normal seyrine çeker" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.