Giriş Tarihi: 30.11.2014

Orman ürünleri ihracatı 100 milyon doları aştı

Batı Akdeniz'de ağaç ve orman ürünleri ihracatının önceki yıla göre yüzde 32.4 artışla 108.5 milyon dolara yükseldiği bildirildi.

Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Hulusi Söylemez, ağaç ve orman ürünleri sektöründe 20 Kasım itibarıyla ihracatın, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32.4 artışla 108 milyon 558 bin 390 dolara yükseldiğini bildirdi. Söylemez, yaptığı yazılı açıklamada, Batı Akdeniz bölgesinde ihracatta 100 milyon dolar sınırını aşan dördüncü sektörün ağaç ve orman ürünleri olduğunu, son yıllarda önemli aşama kaydeden sektörün ihracatının her yıl önemli ölçüde arttığını belirtti. Sektörün ihracatının yıl sonuna kadar istikrarlı şekilde sürmesinin beklendiğini kaydeden Söylemez, 2011'de ağaç ve orman ürünleri sektöründe 22 milyon 53 bin 540 dolar ihracat gerçekleştirildiğini hatırlatarak, ihracatın 2012'de yüzde 110 artışla 46 milyon 478 bin 715 dolar, 2013 yılında da yüzde 109 artışla 97 milyon 247 bin 885 dolara çıktığını vurguladı.
EN FAZLA İHRACAT RUSYA'YA

Söylemez, ihraç edilen ağaç ve orman ürünlerinin ülkelere göre dağılımında en büyük alıcının 26 milyon 822 bin 954 dolarla Rusya olduğuna dikkati çekerek, bu ülkeye yapılan ihracatın bir önceki yıla oranla yüzde 60 arttığını belirtti. İkinci sırada İran'ın yer aldığını bildiren Söylemez, bu ülkeye ihracatın bir önceki yıla oranla yüzde 148,70 arttığını sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.