Giriş Tarihi: 1.12.2014

Süs bitkilerinde talep patlaması

SÜS bitkileri sektöründe Kasım ayı itibariyle yüzde 12'lik bir artış elde edildi. 38 ülkeye ihracatı yapılan süs bitkileri 11 ayda 75 milyon dolarlık gelir sağladı. Hollanda 16 milyon dolarlık pazar payı ile ihracatın lokomotif ülkesi olurken Türkmenistan 15 milyon dolar ile ikinci sıraya yerleşti.
İÇ PAZARDA ARTIŞ
Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, iç pazarda da önemli bir artış yaşandığını belirtti. Bağdatlıoğlu "Süs bitkilerini artık dış ve iç mekan diye bölmek gerekiyor. Kesme çiçekte kişi başına tüketimler 1-2 dolardayken şu anda Türkiye çapında 4-5 dolarlara çıktı. İç pazardaki tüketimimiz 10 milyar liraya ulaştı" şeklinde konuştu.
İTHALAT PATLAMASI VAR
Artık tüm dünyanın yeşile ve çevreye büyük önem verdiğini hatırlatan Bağdatlıoğlu, "Çevrenin bu kadar çok konuşulduğu ortamda üretimler de arttırılmalı. İhracatı geliştirmek iç pazarı geliştirdikten sonra konulması gereken bir hedef. Yüzde 12'lik büyüme için aslında uyku dönemindeyiz demeliyiz. Çünkü yüzde 12'lik bir büyümenin yanı sıra yüzde 100'lük bir ithalat patlaması yaşıyoruz. Bunun nedeni ise insanlar doğaya döndükçe üretimleri yeteri kadar geliştiremememiz ve tarım arazilerini korumamamız. Bu yüzden iç pazardan gelen talebi karşılayamaz hale geliyoruz ve sonuç olarak ithalat patlaması yaşanıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.