Cumartesi 20.12.2014

Yılbaşı çiçeği Antalya'dan

Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, yılbaşı için İngiltere, Almanya ve Hollanda başta olmak üzere 40 milyon dal çiçek ihraç ettiklerini ve 4 milyon dolar gelir elde ettiklerini söyledi. Bağdatlıoğlu, her yıl yılbaşında çiçek ihracatında ikinci sırayı alan Rusya'nın ruble krizi nedeniyle 4'üncü sıraya düştüğünü de açıkladı.
DÜŞÜŞ ÜRETİM KAYNAKLI

Bağdatlıoğlu, bu yıl yaz aylarının sıcak geçmesi nedeniyle çiçek üretiminde yüzde 20'lik bir düşüş yaşadıklarını açıkladı. Hava koşulları nedeniyle yaşanan üretim düşüşüne rağmen 2014 hedeflerine ulaştıklarını belirten Bağdatlıoğlu, "Yılbaşı için 40 milyon dal çiçek ihraç ettik. Çiçek ihracatında birinci sırayı İngiltere, ikinci sırayı Hollanda, üçüncü sırayı Almanya ve dördüncü sırayı ise Rusya aldı" dedi
KRİZ FIRSAT OLABİLİR

Türkiye'nin her zaman zor koşullarda ihracatını arttırdığını, geçen yıllarda Irak, İran ve Ukrayna'da savaş varken çiçek ihracatının artış gösterdiğini belirten Bağdatlıoğlu, "Rusya'da da aynı şekilde orta vadede bu durumun değişeceğine inanıyorum. Rakip ülkeler Almanya ve Hollanda, Rusya'ya mal göndermekten korkuyor. Sınır kapılarında işlemler daha kolay olmaya başladı. Kriz anında da devlet olarak ihracatımızı rahatlatacak adımların atılması gerekiyor. Kapılar açılsın bu krizi aşacağız. Krizi avantaja çevirebiliriz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.