Perşembe 08.01.2015

2014'ü rekorla kapattık

Antalya turizmde yeni bir rekor daha kırdı. Kente gelen turist sayısı 406 bin kişi artarak 11 milyon 941 bin 954'e ulaştı

Antalya 2014 yılını rekorla kapattı. Antalya'ya 2014 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 3,52'lik artışla 11 milyon 941 bin 954 turist geldiği açıklandı. Antalya Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerine göre turist sayısı, bir önceki yıla oranla 406 bin 192 kişi arttı.

12,5 MİLYON TURİST

2014'te kente 556 bin 419 transfer ziyaretçi girişi gerçekleştiği, bu girişlerle birlikte Antalya'ya gelen toplam ziyaretçi sayısının 12 milyon 498 bin 373'e ulaştığı kaydedildi.

RUSYA İLK SIRADA

2014'te Antalya'ya en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Rusya Federasyonu yüzde 30,32 ile birinci, Almanya yüzde 25,96 ile ikinci, Hollanda yüzde 4,76 ile üçüncü sırada yer aldı. Rus ziyaretçi sayısı bir önceki yıla göre yüzde 4,52 oranında artarak 3 milyon 489 bin 7'ye ulaştı.

2015 İÇİN ERKEN

Geride bıraktığımız yılın değerlendirmesini yapan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, "2014'ü beklendiği ölçülerde tamamladık. Şu anki konjonktüre göre çok iyi rakamlar. Herşey normal gitseydi yüzde 5-8 arası bir büyüme bekliyorduk. Yaşanan gelişmeler nedeniyle yüzde 5'i yakalayamadık ama günümüz koşullarına göre iyi durumdayız. Rusya'da yaşanan mali krizin burada önemli bir etkisi var. Şu an 2015 için öngörüde bulunmak doğru olmaz. Ocak ayı sonlarında daha doğru tahminler yapabiliriz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.