Pazartesi 19.01.2015

Işık YARGIN: Farklılıkları yönetmek

Farklılaşmak, çağı yakalamak lafla olmuyor dedikten sonra artık yeni sorular gerekiyor kime göre? Geçen hafta bir aile şirketinin ortağı ve icrasında yer alan BB olarak konuyu ele almıştım.
Üçüncü kuşaklara şirketimizi devredebilme hedefimizin denklemleri yeni kuşakların özelliklerini kavrayabilmek ve aile kültürünün bu yeni denkleme uyumunun başarabilmesi veya… Hoş sadece şirketlerimiz mi yeni kuşaklara devredilmek durumunda. Değil elbette, tüm kurumlar böyle bir dönüşümün dayanılmaz gerçeği ile yüzleşmeye başladılar çoktandır.
1946-1964 kuşağı Baby Boomerlar en yaşlısı 68, en genci 50 yaşında ve yönetimlerde hala aktif(iz) ler. X'ler Y'lerle çalışılıyor ve çatışma olasılığı yüksek. Ben de içindeyim her devri gördük, radyoyu da biliriz, akıllı telefonu da arada oda dolusu bilgisayar beyinlerinin olduğu çalışma alanlarını da. Çalışmak için yaşadık.
Köprülerin altından çok sular aktı kaliteli yaşamla ömürler uzayabiliyor, yaşlanma geciktiriliyor X'ler, Y'ler ile aradaki farkı kapattık (mı?) tabletten biz de kitap okuyoruz, biraz daha uğraşsak sosyal medya fenomeni de oluruz!
1965-1979 X Kuşağı ile BB'ler birlikte çalışma ortamlarında beraber olmaya başladık.
X'ler "Yaşamak için çalışıyor". İş odaklılar BB'lerle uyum sağlıyorlar. Bireyciliklerini kutsuyorlar. En yaşlısı 49 en genci 35 yaşında. Toplumsal sorunlara duyarlılar.
Çoklu iş yapabiliyorlar. Amaçlarını gerçekleştirmek için hayatlarında değişim yapmaktan korkmuyorlar. Bana iyi geliyorlar.
Heyecan duyuyorum ve destekliyorum.
Onlar mı bana uyum sağlıyor, ben mi bilmiyorum ama çatışmıyorum.
1980-1999 Y kuşağı artık iş hayatında, onlarda var. X'ler de Y kuşağından tedirgin oluyor. BB olan ilk kuruluşu yapanlar için durum vahim artık konuşulan X, Y, Z. BB'ler vakit geç olmadan bu gerçekle uyumlanmalı.
Şirketlerimizi, yönetiminde bulunduğumuz STK'ları, kamu yönetimindeysek pozisyonumuzu geleceğe sağlıklı bir şekilde taşımak istiyor muyuz? Hedefimizi gerçekleştirmek istiyorsak kuşaklararası farkı yönetmek durumunda olduğumuzu göz ardı edemeyecek noktadayız. Bu fark salt alfabenin harflerinden ibaret değil. Gelişen teknoloji ile de sınırlı değil. Zeminde DUYGU var. Hayattan beklentiler, iş yaşam dengesi yaklaşımları her kuşak için farklı dinamiklerin sentezi. Açık iletişime geçmek, iletişim sorunlarının; ilişki problemlerine ve verimsizliğe yol açmasını önlemek için X'ler Y'leri, Y'ler Z'leri tanıyarak bugünden yarına sağlıklı, insani, duygusal köprüler kurarak kurumlarımızı yaşatabiliriz. Ne kadar matematik denklemlerini algılatsa da bu X,Y,Z geleceği planlayanları yanıltmamalı.
Duyguları bertaraf etmeden farklılıkları yönetmek önemli olan.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.